Daarom bedachten we De Mooiste tuin van Vlaanderen: een wedstrijd waarbij je kans maakt op een gepersonaliseerd tuinplan ter waarde van € 2.000 én Marlux-producten ter waarde € 5.000. Da's een mooi budget om van die verwaarloosde tuin een droomplek te maken!
Met een opvallend campagnebeeld wilden we tonen hoe je met Marlux je tuin kan transformeren. Mooie beelden van Marlux hadden we genoeg, maar beelden van voor de oorspronkelijke staat van de tuin, die ontbraken.
With a little help from AI
We besloten daarom AI-tools in te schakelen. Stable Diffusion, in combinatie met de Controlnet extensie, was de perfecte tool voor deze opdracht. Een bestaande foto van een mooie tuin manipuleerden we tot een beeld dat heel kort aanleunt bij de realiteit, maar toch de sombere, verwaarloosde sfeer uitstraalt die we zochten.
Dubbele win
Om deel te nemen aan de wedstrijd moest je een foto insturen van je tuin of terras. Hierbij kozen we voor een dubbel wedstrijdmechanisme: naast een jurywinnaar was er ook een publiekswinnaar. Door stemmen te ronselen kon je je kans om te winnen vergroten, en maximaliseerden we de zichtbaarheid van de wedstrijd op sociale media.
Ons doel voor deze wedstrijd was 1000 inzendingen halen. We zetten daarom een socialmediacampagne op die in een eerste fase opriep om deel te nemen aan de wedstrijd en verder in de funnel mensen inspireerde met ideeën rond tuinaanleg.
Mission accomplished
Na drie dagen stond de teller al op 300 deelnames en na twee weken overschreden we ons doel: 1300 inzendingen. Tijd om onze socialmediacampagne bij te sturen. De wedstrijdcommunicatie haalden we uit de mix en we legden meer focus op inspirerende ads.
Intussen is de wedstrijd afgelopen en de winnaars bekend: de tuinen van de families Scherrens uit Kalken en Hendrix uit Dilsen-Stokkem worden binnenkort met de hulp van Marlux de mooiste van Vlaanderen.