Wie denkt dat zijn thuis beperkt is tot vier muren, kent duidelijk Marlux nog niet. Onder het motto ‘Your home outside’ bieden ze klinkers, tegels en toebehoren om van je tuin een thuis te maken. Wij hielpen hen om bij diverse doelgroepen the talk of the town te worden.

Marlux is meer dan alleen tegels en klinkers. Het is een service, een totaaloplossing voor je tuin. Die boodschap moest overgebracht worden bij de drie doelgroepen van Marlux: tuinaannemers, bouwhandels en consumenten. Een mix van b2b- en b2c-communicatie dus.

We kozen ervoor om voor alle doelgroepen een overkoepelende strategie en verhaallijn te bepalen, met een bijbehorend meerjarenmarketingplan en een herkenbare look-and-feel.

Sleep

Door verschillende tactieken en messaging in functie van elke doelgroep kunnen we hen vlot bereiken, en ook verder in de funnel bewerken we hen met talkable content op maat.

Zo engageert Marlux zich om elk jaar iets nieuws voor tuinaannemers te realiseren. We lanceerden daarom The Club by Marlux, een online communityplatform voor en door tuinaannemers.

 

Sleep

Met deze community willen we de loyaliteit van de leden erkennen én stimuleren, en tegelijk biedt het Marlux de kans om rechtstreeks feedback van vakmensen te krijgen. Zo kunnen ze mekaar naar een hoger niveau tillen.

De leden van The Club by Marlux kunnen bovendien punten verdienen die hen toegang geeft tot extra voordelen en acties. Zo kunnen ze een opleiding fotografie volgen om hun projecten optimaal in beeld te brengen en zo potentiële klanten makkerlijker overtuigen. We organiseerden ook een ledenevent en introduceerden het Marlux Assistance Team dat tuinaannemers ontzorgt en ondersteunt.

Voor bouwhandelaren is omzet en marge belangrijk. Daarom voorzien we stalenrekken en productinnovaties, maar ook awareness- en trafficcampagnes die consumenten snel en makkelijk naar hun dichtstbijzijnde handelaar sturen.

Sleep

Bij de eindgebruiker willen we vooral top of mind zijn, zodat ze al weten wie Marlux is als ze een plaatser of tuinarchitect contacteren. Of beter nog: dat ze zelf om Marlux materialen vragen. Dit was voor ons de basis om meetbare KPI's op te stellen en acties te ontwikkelen.

Met slimme acties en een uitgekiend always-on plan realiseerden we in Google een stijging van 16,44% op de zoekopdracht met de merknaam. Ook op vlak van non-branded zoekverkeer ging Marlux er in 2023 op vooruit. We schreven tientallen nieuwe blogs voor SEO, die goed waren voor een stijging van bijna 10% in non-branded search impressions en hogere posities in Google.

Een sterk voorbeeld van zo’n slimme actie was De Mooiste Tuin van Vlaanderen. Afgeleefde tuinen maakten kans op een grondige make-over, waarmee we handig het ruime aanbod van Marlux konden uitspelen. We lijstten onze targets op en ondersteunden de actie met promoted content, SEO en SEA. Het vooropgestelde aantal websitebezoekers wisten we zelfs meer dan te verdubbelen: we telden 222.669 bezoekers, 272% meer dan ons doel.

We ontwikkelden ook een futureproof website die we van nieuwe applicaties kunnen blijven voorzien. Ze speelt niet alleen optimaal in op de noden van de diverse doelgroepen, maar we vereenvoudigden ook tijdsintensieve taken in de backoffice. 

Ander werk voor Marlux 

Samen verder gaan 
begint hier.