Deli’ke doen? Die vraag moet straks ’en masse’ weerklinken in de Vlaamse kantoren en huishoudens. Om voet aan grond te krijgen aan deze kant van de taalgrens, vroeg Delitraiteur aan RCA om een creatieve campagne op poten te zetten die hen op de — culinaire — kaart zet.

Sleep

Bij RCA begrijpen we dat groei en merkherkenning hand in hand gaan. Delitraiteur stond voor de uitdaging zijn merkbekendheid in Vlaanderen te verhogen. Met het ambitieuze doel: het aantal winkels te verdubbelen. In een markt die verschilt van die van Wallonië, was een strategie en aanpak op maat dan ook noodzakelijk.

Bus gemist? Hoera

Delitraiteur biedt een assortiment van kwaliteitsproducten en kant-en-klare maaltijden, perfect voor het snelle leven van onze doelgroep: bemiddelde singles, koppels en gezinnen met een drukke agenda. Deze noodzaak voor snelle en gezonde maaltijden staat centraal in deze campagne. 

Het concept 'ALTIJD EEN REDEN' benadrukt hoe kleine ongemakken — zoals het missen van de bus, onverwacht bezoek of overwerken — in feite vermomde kansen zijn om volop te genieten van Delitraiteur. ’Een Deli’ke doen' werd de slogan om deze aanpak te benadrukken. 

Sleep

Met een focus op herkenbaarheid maakten we gebruik van de typische kleuren en elementen van Delitraiteur. Ook de videocontent, die het snelle tempo van het drukke leven vangt met realistische, smartphone-achtige beelden, speelde in op de emoties van onze doelgroep. 

Winkelverkeer stimuleren

Om deze boodschap effectief over te brengen, lanceerden we de campagne over een breed scala aan kanalen, waaronder POS, direct mailing, Delimag magazine, online video’s en sociale media. 

Deze campagne helpt Delitraiteur om zijn merkbekendheid in Vlaanderen te vergroten, maar ook om het winkelverkeer te stimuleren én nieuwe klanten te binden.

Samen verder gaan 
begint hier.