Buur&Berg markeert een nieuw hoofdstuk op de historische Sint-Anna site in Sint-Truiden. De buurt biedt een unieke combinatie van wonen, werken en genieten. Met als doel: verbinding creëren tussen mensen, generaties en zorgzame initiatieven. De brandstudio creëerde een branding die past voor alle deze doelgroepen, en tóch de nodige frisheid uitstraalt.

What’s in the name? 

De naam Buur&Berg weerspiegelt de essentie van het project: een duurzame leefomgeving in het centrum van Sint-Truiden. 

‘Berg’ verwijst naar de fysieke locatie, de Stenaertberg. 

Terwijl ‘Buur’ de nadruk legt op nabuurschap en sociale verbondenheid. De ampersand symboliseert de verbinding tussen mensen en plaats.

 

De baseline ‘tijd voor méér wij’ benadrukt het belang van de gemeenschap en het samenleven. Met een focus op verbondenheid en het leven in eigen tempo.

Logo en Visuele Identiteit

Het logo van Buur&Berg is opgebouwd uit een symbool (2 overlappende B’s) en typografie (Buur&Berg). 

- B staand: verwijst naar gebouwen en buren. 
- B liggend: referentie naar berg en groene karakter. 

De typografie kan zowel horizontaal als verticaal naast het symbool worden geplaatst. 

Kleurgebruik

We kiezen voor een frivool, fris kleurenpalet. Geen schreeuwerige kleuren, maar pastelkleuren om het menselijke karakter van het project te benadrukken. 

Het basislogo wordt telkens in dezelfde kleuren afgebeeld: blauw, brons, roze, rood, wit en zwart.

De geïllustreerde karaktertjes geven de branding een frisse, speelse en 'menselijke' touch. Deze figuurtjes kunnen nog verder worden aangevuld en uitgewerkt. Zo kunnen we een heel divers publiek uitbeelden. 

We tonen in beeld de échte mensen die in Buur&Berg wonen. Op die manier zorgen we een frisse, herkenbare en heel diverse sfeer in de fotografie.

Uniek Co-Initiatief

Buur&Berg is een samenwerking tussen ziekenhuis Sint-Trudo, Wiric, Integro (Home Elisabeth), Ferm Thuiszorg, De Hummeltjes, het Lokaal Diensten Centrum Sint-Anna en projectontwikkelaar Kairos. 

Samen verder gaan 
begint hier.