Duurzaamheid staat bij Brabantia hoog aangeschreven. De lancering van hun nieuwe Linn kledingrek leek ons daarom het perfecte moment om meer bewustzijn te creëren rond de milieu-impact van fast fashion. Enter the #LinnChallenge.

Fashion influencers die drie keer per dag van outfit wisselen, da's business as usual. Daarom daagden we hen uit om het Linn kledingrek te gebruiken en 20 dagen door te komen met slechts 20 kledingstukken.

De influencers werden de sterren van deze campagne. We ondersteunden hen niet enkel met producten maar ook met de creatie van hun content. Dat resulteerde in leuke filmpjes en inspirerende blogartikels zoals "4 tips om bewuster met je kleding om te gaan", wat we aanvulden met persberichten en social ads. Deze content sloot nauw aan bij de doelgroep (vrouwen, 24-45) en sneed - aan de interacties te zien - duidelijk een gevoelig onderwerp aan.

De campagne liep oorspronkelijk in België tijdens een korte periode in 2020: slechts zes weken van teasing tot het einde. Door het succes werd de campagne echter herhaald in 2021 en 2022 in Nederland, Duitsland en Frankrijk.

In België en Nederland namen 25 influencers deel aan The Linn Challenge. Ze creëerden 250 contentupdates, gaande van posts en reels tot stories, met een reach van ruim 838.000, en een kleine 25.000 interacties op hun socialmediaposts. Via slimme social advertising voegden we hier bijna 1 miljoen impressies aan toe.

Samen verder gaan 
begint hier.