Een jobevent organiseren is één zaak, voldoende kandidaten over de vloer krijgen is een ander paar mouwen. We gingen de uitdaging aan en zorgden voor een jobevent dat het bordje "volzet" al vroeg aan de deur mocht hangen.

Een hart voor zorg

‘Een hart voor zorg’ is het motto waarmee de Heilig Hart Lier-medewerkers zo’n 68.000 patiënten per jaar verzorgen. Wie komt werken in Heilig Hart Lier ervaart het meteen: hier werken betekent meer dan gewoon je job doen. Je wordt omringd door collega’s met het hart op de juiste plaats. Stuk voor stuk mensen die elke dag hun beste beentje voorzetten om er niet alleen te zijn voor de patiënten, maar ook voor elkaar. 

Een hart voor kandidaten

Einde november 2022 wilde het ziekenhuis een jobevent organiseren voor onder meer verpleegkundigen en facilitair medewerkers. Met een rondleiding en een blik achter de schermen van de verschillende afdelingen, interactieve infostanden en een meet-and-greet met de medewerkers stond er heel wat op het programma. Onze uitdaging: dit programma aan de man brengen. 

Als kloppend hart van de campagne lanceerden we een tijdelijke en op maat gemaakte campagnesite. Hierop vonden kandidaten alle nodige informatie en konden ze zich makkelijk inschrijven. Onze zorgvuldig geselecteerde doelgroepen bereikten we met een flyercampagne in de naburige scholen, een advertentie in De Zondag en een doelgerichte en performante campagne op Facebook, Instagram en Google.

Hartverwarmend resultaat

Impressies en kliks zijn fijn, inschrijvingen voor het event zijn nog fijner.  Met meer dan 100 inschrijvingen was het jobevent ruim vooraf al volledig volzet. Een boost voor het werkgeversimago en een nooit geziene opkomst bevestigden onze aanpak. De grootschalige en succesvolle campagne motiveerde bovendien de eigen medewerkers tot ambassadeurschap en hulp tijdens het event. Van een hartverwarmend resultaat gesproken!

Samen verder gaan 
begint hier.