De Gymnastiekfederatie Vlaanderen, of kortweg Gymfed, heeft 320 gymnastiekclubs en meer dan 121.000 atleten onder haar hoede. In 2023 organiseert ze voor de tweede keer het WK Turnen. En de communicatie rond dit grootse event? Daarvoor mochten wij ons beste beentje voorzetten.

Sleep

Spektakel verzekerd

Het WK Turnen brengt topturners uit meer dan 80 landen samen in Antwerpen. Onze eigen Nina Derwael, Jutte Verkest en Luka Van den Keybus zijn uiteraard ook van de partij. Het WK is bovendien de laatste kans op een kwalificatie voor de Olympische Spelen 2024 in Parijs. Er worden dan ook meer dan 50.000 toeschouwers verwacht. 

Beweging is de rode draad van het evenement én van alle communicatie. Want enerzijds zijn er de gymnasten die hun oefeningen tot in de perfectie uitvoeren, en anderzijds worden mensen bewogen door hun prestaties. Vanuit die gedachte is onze lijn: 'Get moved by motion' ontstaan.

Wervelende branding

De tagline Moved by motion vroeg om een wervelende branding. Met felle kleuren die van het scherm spatten en een grafische stijl waarin beweging centraal staat. Op foto's in monochrome tinten suggereert een lijnenspel de bewegingen van de gymnasten. Zo creëren we een herkenbare en unieke stijl die universeel, internationaal en unisex toegepast kan worden. We maken ook letterlijk gebruik van beweging: in animated logo’s dansen en tuimelen de lijnen, met een geroteerde schuine layout en beelden van athleten in volle actie.   

Plan en acties

Naast de branding ondersteunden we Gymfed met een volledig communicatieplan voor het evenement. Hiervoor ontwierpen we flitsende affiches, online banners, vlaggen, stickers, advertenties, flyers, powerpointpresentaties én ontwikkelden we de website www.antwerpgymnastics2023.com waar je alle info en tickets vindt.

Samen verder gaan 
begint hier.