Bitemark is jong, wild en wilt wat. Opvallen, vooral. En terecht — als “digitale partners voor groei” begeven ze zich in een markt waar het flink druk is. Aan ons om hen te laten ‘shinen’ — op de juiste manier. Hoe? Met een naam om in te bijten. En een visuele identiteit om vingers en duimen bij af te likken. Roooaaaauuw! 

What’s in a name? 

Veel, heel veel. Het is het beginpunt. De naam ‘Bitemark’ is kort, uniek en onderscheidend, waardoor het bedrijf meteen opvalt. Bovendien heeft het een sterke klank: hierdoor blijft de naam hangen in het geheugen van potentiële klanten. Niet onbelangrijk in een competitieve markt.

Strategie first

De visuele en verbale identiteit is het resultaat van een strategische oefening die we met de klant deden. Zo hielden we onder andere rekening met merkpositionering, doelgroep en concurrentie om hun diensten en waarden op de juiste manier te communiceren.

Herkenbaar icoon

Het logo van BiteMark speelt slim in op de letters ‘B’ en ‘M’. Door de letters te combineren, creëren ze een unieke vorm die flexibel en herkenbaar is. Dit kan worden gebruikt als icoon, bijvoorbeeld voor sociale media. Bovendien fungeert deze amorfe vorm als een container waarin foto's geplaatst kunnen worden, zoals cases of portretten van het team.

Opvallend kleurenpalet

Voor hun kleurenpalet kozen we voor een opvallende fluogroene kleur in combinatie met zwart, wit en grijs. Deze kleurencombinatie straalt energie, moderniteit en professionaliteit uit, waardoor het merk zich nog verder kan onderscheiden.

Baseline

Met de baseline ‘We grow your digital flow’ benadrukt BiteMark hun expertise en belofte om digitale groei te stimuleren voor hun klanten. Deze pakkende baseline vat samen waar het bedrijf voor staat en wat ze kunnen bieden aan hun klanten.
 

Toekomst

Naast hun sterke visuele identiteit heeft BiteMark ook een aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke website. Slechts het begin, want ze hebben nog vele andere toekomstige uitwerkingen in petto om hun klanten te helpen groeien.
Met hun expertise en focus op digitale groei, zijn ze goed gepositioneerd om een complete partner te zijn voor bedrijven die hun digitale aanwezigheid willen verbeteren en laten groeien. 

Samen verder gaan 
begint hier.