
Een nieuwe branding, een logo of een huisstijl, het RCA-expertcenter Brandstudio maakt merken waar mensen van houden. Merken die vandaag relevant zijn en tegelijk klaar voor morgen. Of het nu gaat over een product, een bedrijfs- of een werkgeversimago, we maken en bewaken, we gidsen en doen groeien.
Onze favoriete weapons of choice? Systemen die gedrag kunnen veranderen en prikkelen, die cultuur omarmen en ambitieuze bedrijven en projecten versterken. Zeg maar: transformeren.



that's how we roll
Van strategie, over design tot een doordacht merksysteem, branding is altijd een fijn samenspel tussen the brains en the heart. En dat gebeurt nooit door één persoon of één team. Velen zijn betrokken en bouwen mee aan een merk. Zo'n verhalen schrijven we graag samen met jou. Samen denken over en samen werken aan jouw merk. Hoe we dat doen? Met inspiratiesessies, kitchenreviews en workshops die voor inspiratie en dynamiek zorgen. Met merkplatformen die eenvoudig en werkbaar zijn. En met brand trackers die leesbaar en deelbaar zijn doorheen je bedrijf en organisatie.
our building blocks

brand essence
De essentie van een merk heeft vele namen: de missie, de purpose, het organizing principle … Maar ook de geschiedenis of het specifieke aanbod spelen een rol. We bepalen de vaste grond waarop jouw merk gebouwd is. Een verhaal dat voldoende scherp is om mensen te engageren, maar ook open genoeg om te groeien.
— Brand strategy
— Brand concept
— Brand story
— Brand purpose
— Brand architecture
— Customer journey map
brand design
Vormen, beelden, woorden, kleuren. Zelfs geuren en geluiden. Stuk voor stuk maken ze van een merk herkenbaar en onderscheidend. Dat is de kracht van brand design.
Merken maken en sturen vraagt vandaag om een andere aanpak dan een standaard opdracht-doorloop-oplossing. Daarom werken we met designprincipes, beschikken we over verschillende flows, en opteren we steeds voor de meest doeltreffende tools.
— Graphic identity
— Visual identity
— Motion identity
— Online identity
— Brand tone of voice
— Brand naming
brand system
Met een brand system tekenen we alle merkcomponenten uit. Hiermee kan je aan de slag om te communiceren op al je touchpoints. Met als doel een efficiënte flow in creatie, een maximale gebruikerservaring en een sterke herkenbaarheid van je merk.
— Brand guideline
— Brand templates
— Brand training
— Brand implementation
let's talk
our work
some thoughts
beyond brands

In Beyond Brands vertelt Tom, onze CEO, over merken. Over hoe ze ons leven makkelijker en mooier moeten, kunnen en zullen maken.
Het boek inspireert, confronteert en kijkt vooruit. Naar de merken van de toekomst en de toekomst van onze merken. Maar het geeft ook handvatten. Om een onderscheidende identiteit en duurzame waarde te creëren.