Dat de krijtlijnen van de KT-scholengroep worden uitgezet door gedreven, vooruitstrevende mensen staat buiten kijf. Met de nieuwe strategie en brand identiteit stralen ze dat nu ook uit. Kus van de juffrouw, bank vooruit?

Strategisch fundament

In de initiële fase organiseren we workshops met leerkrachten van diverse scholen binnen de KT-scholengroep. Met als doel? Een solide strategisch fundament leggen.

Allereerst definiëren we een heldere brand-purpose, waarbij we de kernwaarden en het doel vaststellen. Daarna voeren we analyses uit om diepgaand inzicht te krijgen in de behoeften en verwachtingen van ouders en kinderen.

De merkarchitectuurstructureren we rond KT-scholengroep als overkoepelend moedermerk, waarbij de individuele scholen als 'kindermerken' fungeren. Een samenhangend systeem waarbij ruimte is om de eigenheid van elke school te benadrukken. 

Verbindend logo

De verbondenheid tussen de K en de T symboliseert de wens van de school om een band te smeden tussen leerlingen en leraren. Het is meer dan een grafisch element; het is een visuele vertaling van de kernwaarde van verbinding binnen de onderwijsomgeving.

Het lijnenspel van de KT vormt een speelse en kleurrijke compositie die, ondanks zijn eenvoud, een sterke herkenbaarheid biedt. 

Kleurenwaaier

Het kleurgebruik binnen KT-scholengroep is levendig en doordacht, met opvallende, heldere kleuren die de aandacht van kinderen trekken. 

Elke school binnen de groep krijgt een unieke kleur, waardoor een kleurrijk palet ontstaat dat zowel diversiteit als individualiteit weerspiegelt. 

Deze aanpak draagt bij aan het creëren van een herkenbaar en toch onderscheidend visueel systeem. 

Iconografie

Elk icoon binnen de set volgt dezelfde gestileerde lijnen als het logo en weerspiegelt de visuele identiteit van de scholengroep. 

De iconen dienen als veelzijdige visuele elementen waarmee elke school binnen KT kan werken, waardoor consistentie en eenheid worden behouden in de grafische communicatie.

Uniform

De visuele identiteit van KT-scholengroep wordt tot leven gebracht door een scala aan uitwerkingen. 

Grote banners en vlaggen sieren de scholen, waardoor de kleurrijke branding meteen de aandacht trekt. Mokken, turnkledij, folders, … overal wordt de merkidentiteit zorgvuldig uitgerold.

De uitwerkingen dienen ook als leidraad voor de interne vormgevers binnen de scholengroep, waardoor ze in de toekomst zelf aan de slag kunnen met de uniforme designtaal. 

Sleep

Samen verder gaan 
begint hier.