Een 10-jarig jubileum. Een gloednieuwe 'digiHub'. Plus: plannen voor een extra vleugel. Niet één — maar drie redenen dus voor BioVille om hun strategie, merkidentiteit en marketing ‘in ’t nieuw’ te steken.

Eerlijk? Er lag een flinke laag stof op de look & feel van BioVille. Bovendien sprong de incubator er niet echt uit, tussen al die anderen partijen die zoeken naar hun plek binnen de wereld van Health & Care. Dankzij een glasheldere strategie, frisse merkidentiteit en marketing aanpak is BioVille klaar voor de volgende 10 jaar.

Groei eens een logo

Dat een logo ‘mooi’ moet zijn, is vanzelfsprekend. Toch moet een logo meer zijn dat: het moet de waarden van een merk of bedrijf versterken. Het moet herkenbaar zijn. En natuurlijk: ook mooi — al kan dat laatste soms subjectief zijn.

We baseerden het nieuwe BioVille logo op celdeling: de kern van hun zijn als incubatoir in de biomedische wereld. In animatie start het ontwerp als een eenvoudige cel, die uitgroeit tot de 'B' van BioVille. No rocket science, here.

Kleurenclash

De clash van kleuren (Rood! Blauw! Nog eens blauw!), met paars als creatief accent, zorgt voor een opvallend en bovenalles herkenbaar geheel. Zeker in de Health & Care omgeving is deze kleurenaanpak anders dan anders — en net daarom verfrissend.

Context is king

De branding van BioVille kan zich aanpassen. Speels wanneer het kan, volwassen en professioneel als het moet. Dankzij de kleuren en grafische elementen kunnen we de brand identiteit breed laten uitwaaieren — of net minimalistisch gebruiken. Altijd in de juiste context.

Deden we ook

Signalisatie op het volledige gebouw — van parkingplaatje tot volledige wrap van het gebouw —  sociale media workshops en vormgeving, animaties, copywriting voor de maandelijkse blog en tal van uitwerkingen. 

Samen verder gaan 
begint hier.