Op een arbeidsmarkt waar bedrijven voortdurend vechten om de beste kandidaten is het essentieel om op te vallen. Maar hoe onderscheid je je dan? Om die vraag te beantwoorden, moet je je organisatie grondig onder de loep nemen. Dat kan met de hulp van onze rekruteringsscan.

Julie Buekers, senior account manager employer marketing

Vind jouw unieke sterkte

Alles begint met een analyse van je bedrijfsidentiteit, je concurrentie en je doelgroepen. Zo kan je nauwkeurig in kaart brengen wat jouw organisatie uniek maakt: een innovatieve bedrijfscultuur, een goede work-lifebalance, een focus op maatschappelijk verantwoord ondernemen … “Door de juiste sterkte te benadrukken, vergroot je de kans om kandidaten aan te trekken die goed passen bij je bedrijf. Tijdens een workshop van enkele uren maken we deze analyse samen met jou”, aldus Julie, accountmanager employer marketing.

Leer efficiënter communiceren

Nadat je je onderscheidende factor gevonden hebt, moet je die ook efficiënt communiceren naar potentiële kandidaten. Tijd dus voor een kritische blik op je rekruteringscommunicatie. Hebben je vacatureteksten nood aan opfrissing? Kan je nog meer online aanwezig zijn? Of is er ruimte voor verbetering in je rekruteringsproces? Met onze rekruteringsscan krijg je praktische tips die je meteen kan gebruiken om je wervingsproces te optimaliseren.

Wil je meer weten over onze rekruteringsscan en wat die voor jou kan betekenen?

Mail dan naar julie.buekers [at] rca.be (julie[dot]buekers[at]rca[dot]be)

Hoe verloopt de rekruteringsscan?

 

Samen verder gaan 
begint hier.