Om jongeren te overtuigen om te kiezen voor de studierichting accountancy, lanceerden we een campagne met niemand minder dan Bockie De Repper als ambassadeur. Hij ging met accountant Bert op zoek naar 6 vergeten btw-bonnetjes in zijn favoriete restaurants. De video doorbrak niet alleen het stereotiepe beeld van de accountant, maar leverde hem én ons ook de Jamie voor Best Commercial Collab op. Die award bekroont de beste samenwerking tussen merk en online maker in 2023.

Grootschalige samenwerking

Voor de campagne Accountants van Morgen zetten we een samenwerking op tussen Bockie en 8 accountancykantoren: Baker Tilly, BDO, Decupere & Partners, Moore, SBB, Vandelanotte, Van Havermaet en VGD. Ook 6 Vlaamse hogescholen en het volwassenenonderwijs zetten mee hun schouders onder het initiatief. In de video en campagnebeelden maakt Bockie komaf met het stoffige imago van de accountant, schetst hij het potentieel van de job en maakt hij jongeren warm voor de studierichting. 

Duidelijke boodschap

Wij stonden in voor de hele campagne, het digitale communicatieluik, het webplatform en de organisatie van de persconferentie. Om het beroep aantrekkelijker te maken en de instroom van studenten te verhogen, kozen we voor één duidelijke boodschap: achter elke straffe ondernemer staat een straffe accountant. En niemand beter om die boodschap over te brengen dan Bockie. In zijn eigen stijl laat hij jongeren kennismaken met de gevarieerde jobinvulling van een accountant vandaag. Die Jamie lijkt ons dus dubbel en dik verdiend.

 

Bekijk de Jamie Award winning collab

Samen verder gaan 
begint hier.