Het Kinderrechtencommissariaat komt op voor de rechten van kinderen en jongeren. Het detecteert, signaleert en adviseert, vanuit de vraag: waar knelt het voor kinderen en hun rechten? Deze vraagstelling vertaalden we samen naar heldere propositie en gaven we vorm in een sprekende visuele identiteit.

Duidelijkheid in boodschap voor iedere doelgroep

Het Kinderrechtencommissariaat richt zich tot verschillende doelgroepen. In haar signaalfunctie formuleert ze adviezen naar het beleid. Het informeert kinderen, jongeren, ouders en professionals over haar dienstverlening in individuele situaties waarin minderjarigen vastlopen.

RCA ontwikkelde een merk dat zowel het nodige professionalisme voor het beleid kan invullen, als het aanspreken van kinderen en jongeren.

Drag

Een dynamisch geheel

We werkten een heldere merkbelofte uit, die erna tastbaar werd in één krachtig merkconcept. Het nieuwe logo zorgt voor de verfrissende stijlbreuk. 

De illustratieve stijl waar iconen, beeld en kleur hand in hand gaan, vormen visuele bouwblokken van het merkconcept. Ze zijn de kern van de merkidentiteit die kan toegepast worden op elke contextuele invulling. Ze stralen eigenheid uit die samen met de boodschap impact maakt.

Animatie met logo en kleuren
Drag

Kleur en diversiteit maken het verschil

Deze merkidentiteit, die zich richt op een brede doelgroep, is multifunctioneel én multi-inzetbaar. Naast typografie en kleur zijn het de beelden die de sfeer bepalen en het merk in staat stellen om de doelgroep te raken.

Naast het ontwikkelen van een eigen beeldstijl werden ook duidelijke fotografierichtlijnen uitgeschreven.

Een 'digitaal' platform

Het Kinderrechtencommissariaat heeft een enorm aanbod van informatie. Om ervoor te zorgen dat bezoekers er vlot hun weg in kunnen vinden, goten we die informatie in een doordachte informatiearchitectuur.

RCA stond in voor de gehele rebranding en digitale identiteit, inclusief website kinderrechten.be, van het Kinderrechtencommissariaat. Een intens traject, samen met de klant, waarom we meer dan trots zijn.

Going beyond together 
starts here.