Als een van de grootste onafhankelijke accountancybureaus van ons land telt SBB bijna 600 medewerkers. De juiste profielen aantrekken is echter een hele klus zonder een stevige employer brand. Zeker als je weet dat accountant sinds 2021 in de top 10 van de knelpuntberoepen staat. Daarom versterkten we met een nieuwe employer branding campagne het werkgeversmerk van SBB.

Werken bij SBB kan je samenvatten als samen slim groeien. Net als bij de Big Four kan je er je ambities waarmaken, uitdagingen vastpakken en jezelf bijscholen. Maar SBB wil tegelijk ook haar menselijke kant tonen. Met collega's die mekaar helpen en ondersteunen, zodat jij én je klanten stevig vooruitgaan.

Die filosofie inspireerde ons tot de campagnelijn "Samen in de juiste flow". We ontwikkelden diverse beelden rond één hoofdelement dat onmogelijk meer SBB kan zijn: het blauwe logo met de twee halve cirkels werd in de foto's nagebootst met zetel, tapijt en rekwisieten. Zo creëerden we een plek die mensen samenbrengt, om te overleggen en samen te werken, en zetten we het menselijke aspect van SBB centraal.

Door de nodige aandacht aan de casting te besteden, kunnen we met de verschillende beelden ook de diverse profielen aanspreken die SBB wil bereiken. De headlines spelen dan weer in op de relatie die je als SBB'er hebt met je klanten én je collega's.

We ontwikkelden de strategie en het creatieve concept voor deze campagne - die we uitrolden in bannering, print en social - en trekken het concept verder door in alle employer branding- en rekruteringscommunicatie.

Ander werk voor SBB

Samen verder gaan 
begint hier.