Riii-co-laaa: een jingle én merknaam die iedereen wel kent. Toch wilde Ricola zijn imago opfrissen, met een interactief persevenement. Wij brachten de natuurlijke kruiden uit de Zwitserse bergen naar de RAY-serre in Gent. Het resultaat? Een échte 'Herbal Escape', die bezoekers op een vitaliserende pauze trakteerde.

Op 20 september 2023 openden we de pop-up voor de pers en influencers. Daarna kon het grote publiek nog 4 dagen lang terecht in de RAY-serre op de Korenmarkt om te ontsnappen aan de dagelijkse drukte. Voor het concept van de pop-up waren we namelijk vertrokken van het moment dat je een Ricola-bonbon neemt: het is een korte adempauze die je revitaliseert.

De adempauze in de Herbal Escape by Ricola bestond uit 2 workshops van lokale partners. Aimy van MAF Spirit leerde bezoekers bewuster ademhalen via Energetic Breathworking, terwijl Marion Maakt hen hielp om een Herbal Home Diffuser te maken met Ricola-kruiden. Wie dat wilde, kon ook de 13 Ricola-kruiden ontdekken in de kruidentuin én aan de bar.

Sleep

Met het oog op duurzaamheid gaven we de 172 kruidenplantjes die nodig waren voor de opbouw van de pop-up na afloop weg. Een lange wachtrij en een half uur later waren alle plantjes uitgedeeld aan inwoners van Gent. Maar ook de pop-up zelf was een groot succes: meer dan 2.000 bezoekers, een bereik van 450.000 op Instagram en 15 persclippings met een bereik van ongeveer 4 miljoen. Pittig gekruide resultaten, zo hebben we ze graag.

Ander werk voor Ricola 

Samen verder gaan 
begint hier.