Hoe maak je van een eenvoudige persreis een onvergetelijke ervaring? Het RCA-ntwoord: met nauwkeurige voorbereiding, uitstekende uitvoering én ijzersterke mediarelaties. Al zal de bestemming er in dit geval ook wel iets mee te maken hebben. 

De PR-afdeling van RCA zette alle zeilen bij voor deze persreis voor MSC Cruises. We kozen eerst zorgvuldig de juiste lifestyle en toerisme mediapartners om een breed publiek te bereiken. Onder deze selectie bevonden zich o.a. De Zondag, HLN, Libelle en SudInfo. 

Sleep

Ook voor de reisvoorbereidingen gingen we niet over één nacht ijs. Van het sturen van uitnodigingen, regelen van paspoorten, transfers en excursies tot het regisseren van de interviews: er werd weinig aan het toeval overgelaten. 

Door deze grondige voorbereiding wisten we een onvergetelijke ervaring te creëren, zowel voor de klant als de journalisten. Door hen een meer persoonlijke ervaring te bezorgen, werd de band met de klant extra versterkt. 

POSITIEVE FEEDBACK 

De feedback van de journalisten was — hoe kan het anders — uitermate positief. Allen zegden toe om meerdere artikelen te publiceren over het uitzonderlijke cruiseaanbod van MSC Cruises. In de komende weken verwachten we dan ook een tsunami aan persaandacht voor MSC Cruises. 

Deze casestudie is een schoolvoorbeeld van hoe een goed georganiseerde persreis een diepgaande impact kan hebben op de perceptie en bekendheid van een merk binnen de toeristische sector. 

Samen verder gaan 
begint hier.