Met meer dan honderd mode-, decoratie- en beautymerken is Maasmechelen Village een van de grootste shoppinglocaties in België. We staan hen bij als 360° mediapartner en kregen twee duidelijke doelstellingen: meer footfall en een hogere spend per visit.

Deze dubbele uitdaging wordt door de unieke ligging van Maasmechelen Village eens zo interessant. Want we richten ons niet alleen op Belgen, maar ook Duitse en Nederlandse bezoekers uit bepaalde grensgebieden. Campagnes in drie landen en vier talen zijn dus cruciaal, van programmatic tv in Duitsland tot hypergetargete digitale campagnes in de regio Limburg. 

Het hele jaar door relevant

 

We kennen allemaal de klassieke shoppingmomenten. De eindejaarsperiode en de solden zijn belangrijke maar ook makkelijke momenten om shoppers uit de Euregio naar Maasmechelen Village te lokken. De grootste uitdaging ligt daarom in een always-on aanpak die de footfall en spend per visit 365 dagen per jaar op niveau houdt.

We kiezen bewust voor een crossmediale mediasplit. In functie van doelstelling, boodschap en periode maken we keuzes: addressable tv, klassieke tv, print, OOH, radio of digital, maar ook partnerships waarmee we via storytelling gericht verhalen in diepte vertellen. 

Sleep

Data first en flexibiliteit troef

 

Ons team kan hierbij optimaal fungeren als het verlengde van de marketingafdeling van Maasmechelen Village. Data delen en samen interpreteren, sparren over the good, the bad and the ugly: onze regelmatige overlegmomenten leveren de beste resultaten op. 

Elke mediakeuze maken we in functie van onze twee doelstellingen én onderbouwen we met historische data en trends. Kortetermijndoelstellingen passen we in op een roadmap van structurele optimalisaties die we uitrollen op middellange termijn. Zo zorgen we niet alleen dag na dag voor footfall maar garanderen we ook duurzame merkwaarde en een solide basis op langere termijn. 

Daarnaast laten we ruimte om aanpak en budget te verschuiven als dat nodig blijkt. Enerzijds als we merken dat er links of rechts een boost vereist is, anderzijds als Maasmechelen Village nood heeft aan bijvoorbeeld copywritingsupport op korte termijn. 

Succesvol in woelige tijden

 

Onze aanpak werkt. Dat zie je in onze samenwerking en in de resultaten. Zowel in footfall als spend per visit overpresteert Maasmechelen Village ten opzichte van de doelstellingen. Daarnaast zien we ook digitaal straffe resultaten. Zo daalde de cost per store visit met 63% sinds we de digitale campagnes voor onze rekening nemen. 

Samen verder gaan 
begint hier.