Blijven doen wat je graag doet, omringd door de beste zorg. Dat is de ‘Positive Care’-filosofie van zorgpartner Korian. In hun woonzorgcentra, assistentiewoningen en tijdelijke verblijven focussen ze niet op beperkingen, maar wel op mogelijkheden. Op wat wél nog kan. Met die positieve vibe maakten we een imagocampagne om toekomstige bewoners aan te trekken.

Vooroordelen genoeg over woonzorgcentra. Aan ons om die te doorprikken. Dat deden we met authentieke verhalen van echte bewoners. In lijn met Positive Care vertellen ze over wat ze nog allemaal kunnen doen bij Korian. Over hoe er ruimte is voor hun hobby’s en passies. Die unieke ervaringen goten we in socialmediaposts, tv-spots, printadvertenties en POS-materiaal voor opendeurdagen.

Onze doelgroep omvatte niet alleen 70-plussers die zorg nodig hebben of gezelschap willen, maar ook hun kinderen. Een serieuze evenwichtsoefening dus voor de tone of voice. Die moest zowel zelfstandigheid als zorgzaamheid uitdrukken. Of dat gelukt is? Oordeel vooral zelf. Korian en de bewoners reageerden alvast positief.

Samen verder gaan 
begint hier.