Herbalife Nutrition brengt al ruim 40 jaar voedingsproducten op de markt voor mensen met een actieve levensstijl. Denk aan maaltijdshakes, sportvoeding, repen en dranken. Onze newsroom ontwikkelde voor het Amerikaanse merk een driejarenplan, en daarin werden ook de Red Flames opgesteld.

Herbalife Nutrition is de vaste voedingspartner van de Koninklijke Belgische Voetbalbond, voor zowel de nationale elftallen als de scheidsrechters en de e-sporters. Onze voetbaldames kwalificeerden zich in 2022 voor de tweede keer in de geschiedenis voor het EK. Een ideaal moment om de corporate & product credibility van Herbalife Nutrition te versterken.

Enkele weken voor het team naar Engeland afzakte nodigden we pers en influencers uit op het Basecamp in Tubeke voor een ontbijt met de Red Flames en hun voedingscoach.

 

Op het menu:

  • Een inkijk in de voedingsgewoontes van de Red Flames in de aanloop naar en tijdens het EK
  • Interviewmogelijkheden met enkele speelsters
  • Een rondleiding op het Basecamp trainingscomplex
  • En uiteraard een informeel en zeer voedzaam ontbijt
Sleep

De aanwezigen begrepen al snel hoe belangrijk het is om je voeding op maat af te stemmen op je activiteiten. Zo ontdekten ze dat de voedingscoach van de Flames zich baseert op vier soorten activiteiten en op drie lichaamstypes, welke invloed deze twee factoren hebben op het voedingsadvies dat elke Red Flame krijgt, en hoe Herbalife Nutrition helpt om dit advies om te zetten in een concreet voedingsschema.

Met deze boeiende ontbijtsessie scoorden we een brede waaier aan posts, stories, online en printartikels in Belgische media. Goed voor een bereik van 1.424.816, waarin niet enkel de voedingsgewoontes van de Red Flames aandacht kregen, maar waarin ook Herbalife Nutrition een cruciale rol innam.

Samen verder gaan 
begint hier.