Met de internationale ‘Live Greatness’-campagne vierde Hard Rock Cafe hun vijftigste verjaardag. Of we even wilden helpen om hun een-tweetje met Messi binnen te koppen? Tuurlijk!

De vijftigste verjaardag van Hard Rock Cafe, dat verdient een bijzondere versie van hun legendarische steakburger. Daarom ontstond een samenwerking die knipoogt naar hun begindagen: de wereldbekende T-shirts van het merk zagen het levenslicht in de jaren 70 toen het oorspronkelijke Hard Rock Cafe in Londen een lokaal voetbalteam sponsorde. Geen betere merkambassadeur denkbaar dus dan Lionel Messi die zelf de Messi Burger samenstelde, met tien ingrediënten die volgens de sterspeler niet op een burger mogen ontbreken.

Wij namen het Belgische pr-luik van deze smaakmakende actie voor onze rekening. En hoe kan je foodies enthousiast maken voor een nieuwe burger? Door 'm te laten proeven natuurlijk.

Daarom organiseerden we een exclusief event voor een select groepje van content creators en journalisten. Een chef van Hard Rock Cafe bezorgde de genodigden het water in de mond met een making-of van de Messi Burger, terwijl een lokaal voetbalteam ons verbaasde met hun "Messi" tricks.

Ons recept scoorde: we telden 10 persartikels met een geschatte mediawaarde van € 51.000 en een totaal van 1.822.945 media-impressies. Een geslaagd en gesmaakt event dus!

Samen verder gaan 
begint hier.