De Finish vaatwastablet doet z'n werk zo goed dat je je vaat niet vooraf moet afspoelen onder de kraan. Dat bespaart je niet alleen werk, je verbruikt ook minder water. Goed voor het milieu dus, én een mooie insteek voor een pr-campagne.

 

Met de "Save water with Finish" actie spoort Finish je aan om zuiniger met water om te springen. Een Finish tablet gebruiken is een van de middeltjes om dat te doen. Wij ondersteunden deze actie met een pr-campagne voor België en Nederland.

We daagden 12 Belgische en 12 Nederlandse influencers uit om in hun dagelijkse leven water te besparen. Een challenge die verrassende content opleverde, want ze bedachten leuke, kleine manieren die waterverspilling tegengaan. Uiteraard was de Finish tablet ook een van hun tips.

Naast dit influencerluik ontwikkelden we een always-on contentplan met tips en tricks om water te besparen, maar ook met speelse wist-je-datjes en korte quizjes die je inzicht geven in hoe de wereld kampt met waterschaarste.

Tot slot spraken we ook onze perscontacten aan: in persberichten vertelden we hen over deze actie, over het engagement van Finish in de strijd tegen waterschaarste door hun samenwerking met Join For Water in Uganda, en gaven we hen uiteraard ook tips mee om water te besparen.

En het bereik? Met de influencercampagne bereikten we meer dan 1 miljoen mensen, het always-on plan bereikte meer dan 530.000 mensen en via onze persberichten haalden we een bereik van 5,8 miljoen mensen. Da's dus geen druppel op een hete plaat.

Samen verder gaan 
begint hier.