De lokale telers van BelOrta – de Belgische groente- en fruitcoöperatie - zijn stuk voor stuk vakmannen en -vrouwen. Achter elke prei en iedere aardbei, achter elke asperge en iedere pastinaak gaat hun vakmanschap schuil. En net dat vakmanschap willen we met RIJP letterlijk in de picture zetten.

De kunst van het telen, hoe toon je dat? Want ook al zien groenten en fruit er nog zo smakelijk uit in de winkel, de meeste consumenten kunnen zich niet voorstellen hoeveel kennis en kunde bij het telen komt kijken.

Daarom namen we topfotograaf Jimmy Kets onder de arm. Die reisde België rond om bij de BelOrta telers een kijkje achter de schermen - en door de lens - te nemen. Het resultaat is een krachtige reeks beelden die demonstreert hoe fotogeniek vakmanschap van hier is.

Die beelden kon je bewonderen tijdens de unieke pop-upexpo RIJP in het Maurus Moreelshuis in Mechelen. In elk beeld zie je de trots en de expertise van de teler, expertise die even vaak van generatie op generatie wordt doorgegeven als hoogtechnologisch gestuurd.

Sleep

Naast de verrassende en authentieke beelden brachten we tijdens de expo ook de verhalen achter de beelden, boeiend verteld door Stefaan Degand in een reeks luisterverhalen.

Vips en pers nodigden we uit voor een exclusieve preview, waarna de expo één dag opende voor het grote publiek. Een niet te missen evenement dat niet toevallig samenviel met de Dag van de Landbouw. Meer dan 500 bezoekers grepen deze unieke kans. Hun enthousiaste reacties en meer dan 25 persartikels maakten duidelijk dat vakmanschap van hier nog altijd bijzonder gesmaakt wordt.

Sleep

Om de expo aan te kondigen ontwikkelden we een lokale OOH-campagne, een printadvertentie in De Zondag en een sociamediacampagne met making-of video's en sneakpeeks. Ook de locationhunting, organisatie en opbouw van de tentoonstelling namen we voor onze rekening.

Was je er niet bij op de expo? Geen nood, want we ontwikkelden de campagnewebsite vakmanschapvanhier.be. Je kan niet enkel de foto's bekijken maar ook de luisterverhalen beluisteren, wat 24% van de intussen ruim 10.000 bezoekers al deden. Neem dus zeker een kijkje op de site om de expo zelf te ervaren.

Ander werk voor BelOrta 

Samen verder gaan 
begint hier.