Voor een optimale online apotheekervaring zet Viata in op advies en persoonlijk contact. Zo kan je praten met echte apothekers en apotheekassistenten via chat, telefoon of mail, vóór je een product koopt. Deze waarden vormden dan ook de basis voor onze strategie en branding.
We creëerden een nieuwe look, met frisse kleuren en bijbehorende iconografie. Zo kreeg elke productcategorie zijn eigen icoon en wordt het typische apothekerskruis gevormd door blokjes die verwijzen naar de vele pakketjes die Viata verstuurt.
Ook de pakketjes zelf namen we onder handen. We ontwierpen een mooie verpakking, die gepaard gaat met een gepersonaliseerd bedankkaartje. Om de persoonlijke aanpak van Viata nog meer in de verf te zetten, schakelden we ook hun eigen apothekers in voor de fotografie.
Naast de branding en strategie ontwikkelden we ook het platform Vraag het aan Viata. Hier kunnen klanten al hun vragen stellen, net zoals in de apotheek.
Om het platform te lanceren, maakten we illustraties voor een creatieve bannercampagne. Je leest het al: net zoals Viata doen we alles voor een optimale klantenervaring.