Viata gebrande verzenddoos met bedankkaartje

Een virtuele apotheekervaring die net zo goed is als de real deal: dat is wat Viata biedt. De online apotheek verkoopt verzorgingsproducten, voedingssupplementen en geneesmiddelen zonder voorschrift. Maar hoe lanceer je een nieuwe online apotheek op een concurrentiële markt? Een vraagstuk dat ze aan ons voorlegden en dat we graag voor hen oplosten.

 

Voor een optimale online apotheekervaring zet Viata in op advies en persoonlijk contact. Zo kan je praten met echte apothekers en apotheekassistenten via chat, telefoon of mail, vóór je een product koopt. Deze waarden vormden dan ook de basis voor onze strategie en branding. 

Iconen productcategorieën Viata

We creëerden een nieuwe look, met frisse kleuren en bijbehorende iconografie. Zo kreeg elke productcategorie zijn eigen icoon en wordt het typische apothekerskruis gevormd door blokjes die verwijzen naar de vele pakketjes die Viata verstuurt. 

Fotografie van apothekers en werknemers van Viata.

Ook de pakketjes zelf namen we onder handen. We ontwierpen een mooie verpakking, die gepaard gaat met een gepersonaliseerd bedankkaartje. Om de persoonlijke aanpak van Viata nog meer in de verf te zetten, schakelden we ook hun eigen apothekers in voor de fotografie.

gebrande verzenddoos Viata
Vrouw met laptop met website Viata
Bedankkaartje bij een geleverde bestelling

Naast de branding en strategie ontwikkelden we ook het platform Vraag het aan Viata. Hier kunnen klanten al hun vragen stellen, net zoals in de apotheek. 

Laptop met "Vraag het aan Viata" website.
Iphone met banner "Vraag het aan Viata"

Om het platform te lanceren, maakten we illustraties voor een creatieve bannercampagne. Je leest het al: net zoals Viata doen we alles voor een optimale klantenervaring.

Drie illustraties: een 'lopende' neus, een beatbox met juichende armpjes, een loopneus met ski's aan een skilift

Samen verder gaan 
begint hier.