UZ Leuven is het grootste universitaire ziekenhuis van België. Toch zijn ze continu op zoek naar nieuwe collega’s. Om zichzelf daarbij te onderscheiden van andere zorginstellingen, mochten wij hun employer brand onder handen nemen. Een complexe operatie, maar wel eentje met een duurzaam resultaat.

Wat UZ Leuven onderscheidt van de rest? Hun medewerkers. Elke dag maken ze het verschil en dagen ze zichzelf uit. Elke dag verleggen ze grenzen door te streven naar beter. Zo tillen ze elkaar naar een hoger niveau. Het zijn dan ook die medewerkers die we centraal plaatsten in de nieuwe employer branding: Grensverleggers. 

Op elke afdeling vonden we Grensverleggers die graag als ambassadeurs van UZ Leuven gefotografeerd, geïnterviewd en gefilmd wilden worden. Met al dit materiaal geven we nu vorm aan uiteenlopende interne imagocampagnes en rekruteringscampagnes, met onderscheidende key messages voor elke doelgroep.

Sinds de succesvolle digitale lancering van het nieuwe concept, met maar liefst 3300 kliks naar de jobsite van UZ Leuven, zijn de Grensverleggers overal te zien. In de gangen van het ziekenhuis, op de website, in kranten, op spandoeken op de invalswegen naar het ziekenhuis, op gewrapte Lijnbussen en zelfs op TikTok. 

Zopas lanceerden we ook een rekruterende radiocampagne. Daarvoor schakelden we de pompende beats van 2 Unlimited en hun hit No Limit in. Het mag duidelijk zijn: zelfs na een jarenlange samenwerking verleggen we nog altijd graag samen onze grenzen.

Audio URL

Samen verder gaan 
begint hier.