Wie suiker zegt, denkt Tiense Suikerraffinaderij. Met pakken goesting nam de RCA Brandstudio de handschoen op om hun corporate identiteit te herkauwen tot een verfrissend geheel, in lijn met hun producten. Sweet! 

De uitdaging bestond erin om de recent vernieuwde productbranding van Tiense Suiker te vertalen naar een corporate branding die niet alleen aansluit, maar ook het bedrijf Tiense Suikerraffinaderij weerspiegelt.

De oplossing vonden we in de essentie van het product: de suikerbiet.

Door de suikerbiet centraal te stellen, zowel in vorm als in functie (bijvoorbeeld als drager voor fotografie), blijven we trouw aan de essentie van Tiense Suiker, terwijl we tegelijkertijd een nieuwe dimensie toevoegen.

Merkessentie

Het resultaat is een verfijndere branding; geen letterlijke vertaling, maar een identiteit die naadloos aansluit bij Tiense Suiker, waarbij de kernwaarden van het merk behouden blijven.

Qua kleurgebruik blijven we trouw aan blauwtinten. Daarnaast voegden enkele natuurlijke kleuren toe die refereren aan de elementen van de natuur, zoals aarde en lucht.

Naadloos

Met de nieuwe brand assets is het mogelijk om de verschillende communicatiebehoeften van het corporate merk in te lossen, waaronder interne communicatie, employer branding, signalisatie en zelfs educatieve materialen voor fabrieksbezoekers.

Ook is er een nieuwe website in ontwikkeling die de vernieuwde bedrijfsidentiteit en waarden van Tiense Suiker zal weerspiegelen.

Tot slot zetten we de nieuwe richtlijnen om in een strategisch brandbook. Dit brandbook fungeert nu als het fundament voor hun merkidentiteit, waarbij alles naadloos op elkaar is afgestemd.

Samen verder gaan 
begint hier.