Vlaanderen beschermen tegen overstromingen van de Schelde en haar zijrivieren. Unieke riviernatuur herstellen. En tegelijk rekening houden met recreatie en de lokale economie. Dat zijn de 3 hoofddoelen van het Sigmaplan, dat uitgevoerd wordt door De Vlaamse Waterweg nv en het Agentschap voor Natuur en Bos. Met zijn projecten maakt het Sigmaplan Vlaanderen klaar voor de toekomst. Wij deden hetzelfde voor hun website.

De nieuwe website moest enkele hardnekkige obstakels aanpakken. Zo was het voor veel mensen niet duidelijk waar het Sigmaplan voor staat, wat het doet en waar het dat doet. De website moest dus meer inzicht bieden in de projecten, via een heldere structuur en een gebruiksvriendelijk design. 

Daarnaast moest ze een antwoord geven op de vragen van de verschillende doelgroepen: lokale bewoners, milieu- en natuurbeschermers, beleidsmakers en overheidsinstanties, wetenschappers en onderzoekers, bedrijven en industrie, recreatie en toerisme en tot slot onderwijsinstellingen.

We startten met een behoefteanalyse van elke doelgroep en bepaalden welke inhoud en features nodig zijn om die behoeften in te vullen. Voor het design baseerden we ons op de branding die we eerder al hadden gemaakt voor het Sigmaplan. We schreven ook alle content, met oog voor SEO-optimalisatie.

Dit alles vloeide samen in een knappe website. Bij elk project staan de status, de impact, recente updates en ander nieuws. Er wordt ook altijd uitgelegd waarom het project precies uitgevoerd wordt. Duidelijkheid en openheid? Check. Naast informatie over de projecten vind je ook leuke activiteiten, cijfer- en lesmateriaal, tal van publicaties en nog veel meer. Interessant voor elke doelgroep? Dubbelcheck. Missie geslaagd dus.

Ander werk voor Sigmaplan

Samen verder gaan 
begint hier.