Innovatie, betrouwbaarheid en betrokkenheid: dat zijn de kernwaarden van Pierre Fabre Oncology. Sinds 1978 ontwikkelt dit bedrijf behandelingen voor verschillende soorten kanker. Zo willen ze de kwaliteit en de lengte van leven van patiënten verbeteren. Een mooie missie, die wij met veel zorg in een nieuwe branding en bijbehorende communicatieacties goten.

Binnen de branding van Pierre Fabre en in lijn met hun guidelines hebben we een eigenheid gecreëerd voor Pierre Fabre Oncology. Via een analyse van de markt en de doelgroepen stelden we vast dat er nood is aan een betrouwbaar merk dat innovatieve oplossingen aanbiedt, maar ook een warme en ondersteunende gemeenschap vormt. 

Vanuit dit inzicht ontwikkelden we eerst het merkconcept en daarna het overkoepelende communicatieconcept We're in this together. Dat weerspiegelt de toewijding van Pierre Fabre Oncology aan het collectieve gevecht tegen kanker. Het is een uitdaging die ze samen met zorgverleners, apothekers en patiënten aangaan. In elke fase van het zorgpad zijn ze aanwezig, met medeleven en zorg. Die zachtheid komt ook terug in de stijl en kleuren van het concept.

Het nieuwe communicatieconcept werd meteen getest in de eerste imagocampagne. Met testimonials van medewerkers van Pierre Fabre Oncology spraken we zorgprofessionals aan op een persoonlijke manier. De boodschap? “We're in this together. Bij alles dat we doen staat de patiënt centraal. Samen met jou zijn we er voor hen."

Op 28 september, Dag van de Uitgezaaide Darmkanker, verspreidden we de boodschap van Pierre Fabre Oncology via een online campagne. Enerzijds lieten we het brede publiek weten dat ze niet alleen staan in de strijd tegen uitgezaaide darmkanker. Anderzijds informeerden we zorgprofessionals over de ondersteunende tools van Pierre Fabre Oncology. Beide uiteraard onder het motto: We're in this together. De campagne genereerde minstens 24% meer klikken dan wat we voor ogen hadden, dankzij de hoge doorklikratio van 0,79%. Een geslaagde operatie dus.

Samen verder gaan 
begint hier.