What we did

Jong volk warm maken voor een job in de wereld van de beveiliging. Dat was het doel van wereldspeler Securitas die continu blijft groeien. Het bedrijf zoekt maar liefst 1.500 nieuwe collega’s waaronder meer dan 200 jobstudenten voor de zomerperiode. Om deze doelgroep aan te spreken, besloten ze Securitas On Tour te organiseren. Een jobfestival dat op 6 dagen evenveel locaties aandeed. RCA zorgde voor rock-’n-roll in de communicatie en enthousiast publiek op de eerste rij.

Music, jobs and more

Geen duf rekruteringsevent dus, maar een reeks van 6 toffe jobdagen vol vacatures, infosessies, workshops en demo’s. En niet te vergeten: drinks, food, fun en entertainment van stand-up comedian Bert Kruismans en singer-songwriter Bai Kamara Junior als afsluiter.

RCA maakte er prompt ‘The Safest Job Festival On Earth’ van en ontwikkelde een sterke visuele stijl. Dat festivaljasje trokken we ook door naar www.securitasontour.be, een landingspagina met meer info en een inschrijfmodule voor kandidaten.

Be there or be square

Op Facebook zetten we de events in de kijker met toffe animaties, beelden en teksten op maat van de doelgroep en locatie. Twijfelaars trokken we over de streep via retargeting op Facebook en Google. En de ingeschrevenen bezorgden we een reminder via mail en retargeting zodat ze zeker zouden komen opdagen.

Ook via meer klassieke media trokken we de aandacht van studenten uit de juiste afstudeerrichtingen. Op hogescholen en universitaire campussen kon je niet naast onze affiches en flyers zien. In Antwerpen prijkte de festivalcommunicatie zelfs op Adshel-reclamepanelen in strategisch gekozen studentenbuurten.

Securitas mockup website 683x500
Securitas mockup FB ad 683x500
Branding

Waar zijn die handjes?

Geen festival zonder sterke branding. Dus ontwierpen we coole festivalbandjes, een handige goodiebag én stoere Securitas-zonnebril voor de kandidaten. Tot in de kleinste details was het event grafisch in orde.

You name it, we created it: badges, bewegwijzering, templates voor digitale schermen, T-shirts voor de Securitas-crew, timeslots, infoborden, enz.

Resultaten

En wat leverde het op?

Securitas ontving 1.911 inschrijvingen op de 6 events, waarvan er 3 vroegtijdig ‘uitverkocht’ werden en 2 moesten uitwijken naar een grotere locatie. In totaal werd er maar liefst 528 uur besteed aan sollicitatiegesprekken. Dat leidde voorlopig tot zo’n 400 officiële sollicitaties waarvan Securitas minstens 200 kandidaten meteen wil aanwerven. It’s safe to say: Securitas On Tour was een groot succes.

Unieke websitebezoekers

5.7
k

Inschrijvingen

1.9
k

Impressies

2.0
miljoen