What we did

Sporters met een handicap krijgen nog steeds te weinig aandacht én te weinig middelen, hoewel ze hun sport met evenveel passie en plezier beoefenen. Hoog tijd dus voor een campagne: ‘Supporters voor G-sporters’ stelt 5 sporters met een handicap centraal. Geen topatleten, maar daarom niet minder gemotiveerd. Want wij zochten supporters. Voor G-sporters.

Case Gsportvlaanderen 787X600
Case Gsportvlaanderen 580X600

opbrengst per brood

7
eurocent

aantal G-supporters

22
K

aantal sportclubs

764
clubs

Onbekend maakt onbemind

2018 was een fabuleus jaar voor de Belgische topsport. Ook voor G-sporters. Maar hulp van vrijwilligers, de steun van sportclubs en de giften van sponsors blijven broodnodig. Daarom pakten we uit met de niet mis te verstane boodschap: ‘Word G-supporter’. In onze radiospots geven voetbalcommentator Peter Vandenbempt en wielerverslaggever Carl Berteele een enthousiast verslag van een wedstrijd. Alleen… de namen die je hoort, zijn volstrekt onbekend. Best confronterend, want het gaat om sporters met een handicap. En onbekend maakt onbemind. Online namen we www.gsportvlaanderen.be en www.supportersvoorgsporters.be ook volledig voor onze rekening.

Broodnodig

Om G-sporters op dagelijkse basis extra te ondersteunen, bedachten we een smakelijke actie. En wat is er dagelijkser dan vers brood? G-brood - ontwikkeld door Zeelandia - brengt geld in het G-laatje. 7 eurocent per brood om precies te zijn. De branding en uitrol van de bijhorende posters, broodzakken, vlagjes en wobblers: it was us.

Case Gsportvlaanderen 580X600
Case Gsportvlaanderen 500X500