What we did

Vakantie: voor de ene is dat lekker luieren op een idyllisch strand, voor de andere een bruisende stad ontdekken. Maar wist je ook dat er achter die palmbomen en zonnebrillen een goed geoliede marketingmachine zit die jou onbewust overhaalt om al die reisaanbiedingen toch maar eens goed te bekijken én te boeken?

Case Neckermann Thomascook 787X600
Case Neckermann Thomascook 580X600

impressies

14
Miljoen

clicks

200
K

ad recall

13
%
Vaste reispartner

Reispartner van Thomas Cook

RCA was enkele jaren de vaste partner van Thomas Cook Belgium op vlak van social media advertising. Eerst was ons hoofddoel online sales creëren, maar dit evolueerde al snel naar het genereren van brand awareness en traffic naar de website. Social media als tussenstop, niet als eindbestemming. Conversies behaalden we sindsdien dus op een andere, slimmere manier. Social media zijn immers uitstekend om relevante trafiek te creëren.

First Minutes

Die gewijzigde aanpak pasten we ook toe op de ‘First Minutes’-campagne van Thomas Cook. Met deze actie overhaalden we consumenten om hun reis op tijd vast te leggen en te genieten van de beste prijs én heel wat vroegboekvoordelen. De campagne was een schot in de roos. En sta ons toe te zeggen: we waren niet verbaasd.

Case Neckermann Thomascook 683X500

Waarom op reis als je ook inhouse kan blijven.

In 2018 vroeg Thomas Cook ons: "Inhouseconsulting, is dat ook een optie?". Natuurlijk! We zaten 2 keer per maand met Thomas Cook rond de tafel om een optimale geïntegreerde aanpak te verzekeren. RCA werkte nauw samen met de interne collega’s verantwoordelijk voor de marcom-activiteiten, maar we gingen nog verder (je werkt voor een touroperator of niet). We stonden altijd paraat in de ondersteuning van community management en contentbeheer van Thomas Cook. Zo waren we betrokken bij alle digitale activiteiten van de organisatie en dat leverde goede resultaten op. En af en toe een fijn bruin tintje.