What we did

Technologie, automatisering en digitalisering: ze doen heel wat jobs verschijnen, maar ook verdwijnen. Alles beweegt snel en dat belangt iedereen aan. Als arbeidsmarktregisseur wil VDAB werkzoekenden, werkenden, werkgevers en partners in beweging brengen én houden. Een hele loopbaan lang. Om die boodschap kracht bij te zetten, bedachten wij een energieke campagne waar de dynamiek van afspat.

VDAB Portretfoto

Move it

VDAB is zoveel meer dan enkel een arbeidsbemiddelaar voor werkzoekenden. Met massa’s kennis, performante tools en een ambitieus netwerk staat deze arbeidsexpert paraat om iederéén te helpen aan goed en duurzaam werk. Maar hoe bereik je 4,5 miljoen actieve Vlamingen? En hoe roep je ze op om vandaag nog werk te maken van hun loopbaan zodat ze de uitdagingen van morgen aankunnen? Juist. Met een sterk koepelconcept dat de komende jaren standhoudt en perfect te vertalen is naar empowerende campagnes.

Kick-off

Kick­off

De aftrap gaven we met een opvallende tv- en cinemaspot van 60 seconden. Zowel muziek, verhaal als cameravoering onderstrepen het dynamische karakter van VDAB. Alle facetten van een loopbaan komen aan bod: van solliciteren over werken tot bijscholen en heroriënteren. Zelfs ontslag wordt niet uit de weg gegaan, want ook dit leidt tot nieuwe kansen.

Continu zie je actieve mensen die bewegen doorheen hun werk. En op de juiste momenten kunnen ze rekenen op de hulp van VDAB. De afsluiter ‘En alles beweegt’ vat het hele verhaal samen en benadrukt de scherpe ambities van de organisatie.

Samen sterk voor werk

Ook in print en op social media zal je ‘En alles beweegt’ zien opduiken. De komende jaren wordt dit concept trouwens het speerpunt van de nieuwe VDAB-communicatie en -positionering. Zo hopen we iedereen te informeren, te inspireren en te activeren om zelf werk te maken van zijn loopbaan. Met de steun van VDAB, nu en in de toekomst.