Euforia is een internationale non-profitorganisatie die zich bezighoudt met de preventie en verzachting van chronische luchtwegaandoeningen. Vanuit dit netwerk is Galenus Health ontstaan. Een Belgische start-up die met data de strijd wil aangaan tegen deze ziektes. Een app, een patiëntenplatform en educatief materiaal helpen de verschillende stakeholders om samen te werken aan het gemeenschappelijke doel: de levenskwaliteit van patiënten verbeteren. Wij hielpen het verhaal in de markt zetten.

GAL Iphone white front SCHERM3
Schermafbeelding 2020 06 18 om 09 26 07

Sneller juist behandelen

Wereldwijd lijden één miljard mensen aan een chronische luchtwegaandoening zoals astma, rhinitis en sinusitis. Eén derde boet aan levenskwaliteit in vanwege ongecontroleerde symptomen. Digitale connectiviteit biedt de oplossing. Door patiënten, artsen, specialisten, farmaceutische bedrijven en andere stakeholders te connecteren, kunnen we sneller de juiste behandeling aan de juiste patiënt linken.



Data als bindmiddel

Een app die patiënten toelaat om hun symptomen te monitoren connecteert hen met professionele raadgevers. Healthcare professionals connecteren immers via een digitaal platform met deze app en dus hun patiënten. Patiëntendata en machine learning zorgen voor waardevolle inzichten. En dit voor iedereen in de keten. Van de patiënt die meer empowert is, over de arts die zijn patiënten beter kan monitoren en behandelen tot het farmaceutisch bedrijf dat door middel van data, versneld processen en producten kan verbeteren.

Duurzaam in de markt zetten

Om in te breken in de keten was vertrouwen nodig. Alle facetten van het nieuwe merk moesten heel diverse stakeholders aanspreken. Daarom ontwikkelden we Galenus Health. De naam refereert naar de Romeinse arts Claudius Galenus. Het logo beeldt connectiviteit uit. Het design van de app is intuïtief en nodigt uit om frequent te gebruiken. Het merkverhaal van Galenus Health is ook zo geschreven dat in de toekomst uitbreiding mogelijk is. Onze brandingmethodologie, gebaseerd op design thinking, heeft door middel van korte cycli tot dit mooi resultaat geleid.

Eerste resultaten zijn veelbelovend

De grote patiëntencampagnes staan nog in de steigers, maar de eerste resultaten zijn bemoedigend. Het is zaak om Galenus Health duurzaam te lanceren. Geen bochten afsnijden, maar ademruimte creëren om van deze start-up een succes te maken. De beschikbare tools passen immers helemaal bij de digitale toekomst van onze samenleving. Momenteel worden de relevante stakeholders geëngageerd via de meest relevante kanalen. Wij trekken met veel trots mee aan deze kar. Een case die nog een vervolg zal krijgen.

Benieuwd naar onze aanpak? Neem vrijblijvend contact op.