What we did

Iedereen kent Vanden Borre. Jarenlang heeft het merk gebouwd aan zijn 'akte van vertrouwen'. Ook het bekende piano-riedeltje is haast cultureel erfgoed geworden. Met de komst van online spelers als Amazon en Coolblue is de markt echter in volle beweging. Hoe kan Vanden Borre met zijn winkels en webshop relevant blijven bij een jonge doelgroep die dreigt voor anderen te kiezen? Een strategisch vraagstuk waarin we, in alle vertrouwen, onze tanden gezet hebben.

Cases Vandenborre 580X600
Cases Vandenborre 500X500
Ratio & emotie

Emotie via storytelling

Via een strategische oefening brachten we de concurrentie en het merk in kaart en zetten we een koers uit. Vanden Borre moet de juiste snaar raken bij de jonge doelgroep, zonder de 'heritage' van het merk overboord te gooien. Door naast ratio ook emo in het merk te injecteren, zetten we shoppers aan tot actie. We tonen en vertellen hoe Vanden Borre op elk moment van het leven aanwezig is. Je kan op deze grote én kleine momenten, die er écht toe doen, vertrouwen op Vanden Borre.

De kracht van herhaling. De kracht van herhaling.

In elk communicatiemoment brengen we consequent hetzelfde verhaal. Zo bouw je een merk en creëer je een shift in brand equity. In de tv-campagne tonen we herkenbare momenten waarin Vanden Borre aanwezig is. Soms direct, vaak indirect. Door veel en diverse spots te voorzien, wordt de aanwezigheid van het merk heel tastbaar. En hoorbaar, want radio blijft een prominente rol spelen, met authentieke momenten en slimme humor als hoofdingrediënten.

Cases Vandenborre 580X600

Storydoing

Vanden Borre doet wat het belooft. Op een moment dat er in 2018 voor velen écht toe deed - het WK voetbal - kon je op Vanden Borre rekenen. Het Red Squad team depanneerde voetbalsupporters bij wie de perfecte matchbeleving in het water dreigde te vallen. Via social media riepen we op om verhalen te delen. Een aftermovie na elke actie is een fijne kers op de zo al zeer smakelijke taart.