Jongeren zijn een belangrijke, maar steeds moeilijkere te bereiken doelgroep. Een onderzoek van Coca-Cola gaf aan dat - toen we nog niet in ons kot moesten blijven - op kot studeren passé is. Met deze insight bedachten we het Blokfestival. Het Blokfestival verlengde het festivalseizoen. In twee voetbalstadia creëerden we de ideale studeeromgeving. Mét ruimte voor ontspanning en happiness. Mét succes zo bleek. De maximum capaciteit was in sneltempo ingenomen en er werd veel aandacht geschonken aan het initiatief. Voor 1.000.000 euro free publicity, dat wil wel iets zeggen.

IMG 5545
IMG 5538

Nieuwe omgeving

Coca-Cola wilde de Belgische student beter leren kennen. Enkele binnenkoppers: mooi weer is niet ideaal in de blokperiode en de pauzes tijdens het blokken worden gebruikt om up-to-date te zijn op sociale media. Een nieuwe insight gaf aan dat slechts 20% van de studenten nog op kot blokte. Er wordt liever uitgeweken naar hotel mama, de bib of zelfs een klooster om rustig te blokken. Coca-Cola is alomtegenwoordig voor de studenten in de zomervakantie en vroeg zich af of dit ook kon in de examenperiode. Dit is immers ook een moment waar breaks en verfrissing nodig zijn.

Het blokfestival

Daarom organiseerden we eind mei een festival dat vijf dagen duurde. Twee originele lokaties: de Ghelamco Arena en Sclessin. Lange witte designbureaus om rustig te studeren, tips van coaches en brainfood zorgden voor de ideale studeeromgeving. Geen inspanning zonder ontspanning ook. Pauzemomenten zijn immers nodig voor een mentale en fysieke boost. Voetbal, yogasessies outdoor fitness, pingpong en zelfs airhockey zorgden voor verfrissing van de geest. Elke dag eindigde met een korte maar krachtige party. Zo waren we zeker dat iedereen met een glimlach terug naar z’n kot keerde.

Resultaten die gevierd mogen worden

De actie was een succes op alle fronten. Zo was het festival binnen de 48 uur uitverkocht. Duizend studenten waren aanwezig in de twee stadia en beleefden een uniek blokmoment dankzij Coca-Cola. Ook de pers kon de actie smaken. We behaalden free publicity in 25 nationale titels. Aandacht van kranten tot radiozenders. Op deze manier kon Coca-Cola een merkactivatie voor 1000 jongeren extrapoleren naar een veel ruimere doelgroep. Iedereen ontdekte de rol die Coca-Cola kan spelen in de examenperiode. De gratis mediawaarde die we gerealiseerd hebben werd geschat op bijna 1 miljoen euro.

Je voorbereiden op dit najaar? Of wil je dit artikel bespreken? Neem gerust contact op.