FOAMGLAS maakt hoogwaardig, duurzaam en milieuvriendelijk isolatiemateriaal. Een nichemerk dat zich wereldwijd richt op specifieke doelgroepen. Om de klant van de buying journey te bereiken, gebruiken we geen klassieke B2B-marketing: in plaats van focus op technische aspecten, bouwen we duurzame relaties door de toegevoegde waarde van de producten aan te tonen. Een aankoper heeft naast ratio immers ook emotie. Een keuze die loont. Niet alleen groeit FOAMGLAS, ook de samenwerking met RCA blijft evolueren.

Een duurzame samenwerking

FOAMGLAS cellulair glas is wereldwijd een toonaangevend merk voor thermische isolatiesystemen voor projectbouw. Een sterk nichemerk, dat zich richt op de B2B-markt: architecten, projectontwikkelaars, studiebureaus, eigenaars en investeerders. Dit vraagt om fijne creaties en een haarscherpe tactiek. Vandaar: RCA. Sinds 2016 werkt RCA communicatiestrategieën, campagnes en activaties uit voor de 17 landen waarin FOAMGLAS Building actief is.



Verder kijken dan het product

Dankzij de uitzonderlijke eigenschappen is FOAMGLAS ook brandend actueel in een maatschappij waar veilig, duurzaam en innovatief bouwen hoog op de agenda staat. Kiezen voor FOAMGLAS doe je omwille van de hoge kwaliteit, maar ook omwille van drie andere belangrijke eigenschappen: brandveiligheid, duurzaamheid en drukbestendigheid. We verhogen de emotionele betrokkenheid met het product door potentiële klanten te laten nadenken over een veiligere, duurzame en mooiere wereld: ‘What If…’. We tonen het schrijnende resultaat na een brand: een bouwwerk dat de tand des tijds doorstaan heeft en daken vol leven. Kortom, heel wat mogelijkheden èn zekerheden als men bouwt met FOAMGLAS.

Schermafbeelding 2020 06 18 om 10 54 40

Launch nieuwe website met slimme tools

Begin 2020 werd de nieuwe FOAMGLAS-website gelanceerd, waarvoor we de copy en visuals leverden. Een heuglijk moment dat de nodige aandacht verdiende. RCA bedacht een ambassadeursprogramma voor een extra push in traffic naar de site en de tools. We stuurden alle medewerkers van FOAMGLAS Building Europe een creatieve direct mailing: een pakje doopsuiker met uitnodiging om de nieuwe site én slimme tools te delen met klanten en contacten. Dit ondersteunden we met posts op LinkedIn en een digitale nieuwsbrief naar diezelfde klanten en contacten. Voor de 7 belangrijkste Europese markten richtten we ook onze pijlen op SEA. Het resultaat? Twee maanden na de lancering telden we al 188.564 impressies en 9.077 kliks naar de site. Dit gaf een mooie doorklikratio van 4,8%.

Ambitieuze plannen voor actieve daken

We hebben nog een rist ambitieuze plannen. We ontwikkelen een nieuwe campagne voor platte daken die functioneel gebruikt worden om in onze steden meer ruimte en een groener aanzicht te creëren. We hebben de ambitie om daar het huidige FOAMGLAS-marktaandeel te verdubbelen. Challenge accepted!

Wil je ‘sparren’ over jouw digitale strategie? Neem vrijblijvend contact op.