What we do

België staat inzake digitalisering op de achtste plaats in de Europese ranking. We scoren goed op vlak van connectiviteit, e-commerce, 4G-dekking en integratie van digitale technologieën in ondernemingen. Het gebruik van internet voor de interactie met de overheid stond echter op een laag pitje. Tot nu dus.

De campagne rond mobiele identificatie was alvast een succes. Via de app itsme® kan je met je smartphone inloggen op diverse overheidsdiensten zoals MyPension en Tax-on-Web. Een vernieuwd gebruiksgemak waarbij je je zorgeloos, veilig, mobiel én zonder kaartlezer kan identificeren.

Na amper 1 maand kende itsme® 100.000 unieke connecties en meer dan 40.000 nieuwe gebruikers. De teller staat nu op meer dan een half miljoen gebruikers.

Case Fod Bosa Doemaardigitaal 787X600

impressies

19
miljoen

site

33K
clicks

views

1,1
miljoen
eBox

Nieuwste wapenfeit: de eBox

Verder bouwend op de eerste campagnegolf rond itsme®, lanceren we dit najaar de eBox: een beveiligde digitale brievenbus waarin je al je overheidsdocumenten kan ontvangen, bewaren en beheren. Steeds meer overheden en bedrijven kiezen er vandaag voor om hun paperassen digitaal ter beschikking te stellen. Maar daarvoor moet je als burger meestal registreren op meerdere klantenzones of portalen. Dankzij de eBox hoef je dit slechts één keer te doen en vind je nadien alle documenten van de federale, regionale of lokale overheid op één locatie terug.Kortom, het is dé manier om nog meer Belgen aan te zetten tot communicatie via digitale wegen.

impressies

22
miljoen

sessies

69
K

conversies

5,5
K
www

Nieuwwwe tools

In de loop van 2018 en 2019 worden diverse nieuwe digitale tools en platformen gelanceerd. Het DG Digitale Transformatie ondersteunt hierin de regering en federale organisaties.

RCA staat op zijn beurt mee in voor de bekendmaking en concretisering van deze nieuwe initiatieven.


To the point

Geen woorden, maar daden. Dat is onze aanpak in een notendop. We communiceren niet in intenties, maar komen met concrete producten en tastbare verbeteringen. Visueel en inhoudelijk verbinden we alle initiatieven met één gemeenschappelijke signatuur op de (drietalige) overzichtelijke website doemaardigitaal.be. Ook op social media, in dagbladen en via programmatic advertising communiceren we glashelder en rechtlijnig.

Case Fod Bosa Doemaardigitaal 580X600

Altijd aan, altijd gaan

Tussen de grote lanceringen door blijft de digitalisering van de federale overheid boven het maaiveld via een contentluik. RCA staat in voor een maandelijkse nieuwsbrief en regelmatige promoted posts via social media (van webdocu’s tot korte, bevattelijke berichten). Zo verzekeren we dat de Belgische bevolking druppelsgewijs geïnformeerd blijft over de inspanningen en vooruitgang van de overheid op vlak van digitalisering.