Sinds 2007 wil het Belgische merk GreenPan een gezond alternatief bieden voor de traditionele antikleefpannen, die bij oververhitting gifstoffen kunnen vrijgeven. Hiervoor ontwikkelden ze de keramische antikleeflaag “Thermolon”. Meteen (letterlijk) ook de basis voor een succesvol product, dat is combinatie met een strak design zorgt voor schitterende collecties aan kookgerei. Ondertussen verovert Greenpan vanuit België de wereld. En wij schrijven mee aan dat groeiverhaal van Gent tot in Amerika tot Australië.

1
1 1

Al jaren samen in de keuken.

Al een klein decennium lang zijn RCA en GreenPan de ingrediënten voor een succesvolle samenwerking. Vanuit PR groeiden we naar social media support om het merk GreenPan te laten groeien. Daarna werd de focus deels verlegd naar e-commerce met 1 doel voor ogen: op de juiste momenten extra sales genereren, voor een zo laag mogelijke advertentiekost. Never not learning en dus ook een steeds evoluerende samenwerking. Geen heilige huisjes.




Altijd verkopen, maar eens zo zeer op de juiste momenten.

Bij GreenPan leerden we dat hét koopmoment key is. En net dat is de uitdaging, weten wanneer de behoefte om een GreenPan product te kopen het grootst is. Daarom kozen we voor een strategie om het hele jaar door bepaalde producten en productlijnen in de kijker te zetten. Door slim in te haken op sleutelmomenten, met eventueel de nodige promo’s wisten de verkoop een serieuze boost te geven. Met een gemiddelde return op het uitgegeven advertentiebudget van 8,3. En in de periode juni 2019 -2020 een gemiddelde ROAS van 12,08 in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk. Het afgelopen jaar tekenden we een stijging in online sales via social media op van 685%.

Een merk met een imago.

Als je iets koopt, dan doe je dat niet zomaar. Je doet altijd een beetje research op sociale media, je checkt de company website eens of gaat ratings na op de verschillende etail-platformen. Het verhaal van GreenPan hebben we dan ook proberen te brengen via zoveel mogelijk, verschillende touchpoints. Gaande van het maken van recepten, tot algemene inspiratie voor in de keuken tot inspirerende samenwerkingen met influencers die graag in de keuken staan. Boodschap: mensen koken graag met mooie producten, die gezond en kwalitatief zijn. Vanuit dat sentiment werken bakenen we doelgroepen af op een agile manier, leren we van campagnemoment tot campagnemoment en sturen bij in functie van conversie. Always feeding the sales funnel, always hungry :-)

Wil je ‘sparren’ over jouw digitale strategie? Neem vrijblijvend contact op.