Het resultaat wanneer je als challenger het gevecht om de aandacht moet aangaan tegen concurrenten als Heinz of Devos-Lemmens? Je vertrekt van je sterktes en ontwikkelt een onderscheidende stijl. Met de iconische fles ketchup centraal in beeld, inspirerende gerechten en een opvallende tone of voice trokken we de aandacht. Met honderdduizenden videoviews, een hoog interactiepercentage en honderden leuke reacties viel de campagne duidelijk in de smaak.

Volumes onder druk

De Nielsen cijfers van Zeisner waren niet goed. Dalende volumes, stevige concurrenten en private labels als winnaar in de categorie sauzen. Hoe kan je voor een kentering zorgen als je minder middelen hebt? De prijzenslag aangaan, kan niet. Het feit dat consumenten Zeisner lekkerder vinden, dat is bewezen. Anderzijds heeft het merk geen middelen om duurzaam het product te ondersteunen via above the line media. Op de winkelvloer strijden we niet met gelijke wapens.

Zichtbaar zijn op sausmomenten

Onze misse: met Zeisner terug op het boodschappenlijstje staan. Door voor online media te kiezen konden we gericht de juiste boodschap meegeven. Dit aan een aanvaardbare kost per contact en op een relevant moment. We wisten immers vanuit onze horeca-ervaring dat op sommige dagen sausjes vaker op tafel komen. We braken op die dagen in op de social mediakanalen van onze doelgroep. Zoals het moet: met relevante snackable (pun intended) content.

Smaakvolle video’s

Op een budgetefficiente manier ontwikkelden we video’s volgens de regels van de reclamekunst: met het product centraal. Vanuit de merkbelofte “extra taste on top” inspireerden we op sausjesdagen, met klassieke combinaties zoals ketchup met frietjes en bouletten, maar ook met meer absurde combinaties zoals een banaan of popcorn passeerden de revue. In de brainstormfase bedachten we dat nog meer objecten (of sterke figuren) meer smaak konden gebruiken ;)

Zeisner terug op de kaart gezet

De kost per videoview voor deze campagne was extreem laag: €0,01 voor Facebook in Vlaanderen en €0,02 in Nederland. Via Facebook, Instagram en Youtube bereikten we meer dan 1 miljoen Vlamingen en Nederlanders. Het ad recallpercentage (mensen die zich na 2 dagen de campagne nog herinneren), was ook hoger dan onze benchmark. Onze missie is hiermee volbracht. Wat gaan we volgende keer beter proberen doen? Onze klant overtuigen om toch mee te gaan in onze aanbeveling om de campagne ook door te trekken in het winkelpunt. Zo kan je immers ook makkelijk de impact op verkopen meten.👌


Je voorbereiden op het najaar? Neem gerust contact op.