What we did

Wie op Pukkelpop aanwezig was, heeft ongetwijfeld een kudde alpaca’s zien opduiken. Daar zat de ludieke sensibiliseringsactie die RCA bedacht in opdracht van Hogeschool UCLL en Pukkelpop voor alles tussen.

Om duurzaamheid en afvalbeperking onder de aandacht te brengen bij alle jonge festivalgangers bedachten we de slagzin ‘Alpaca my tent back home’. Hiermee riepen we iedereen op om zijn tent weer mee naar huis te nemen na het hele feestgebeuren. Wie dat deed, maakte meteen ook kans op een combiticket voor zichzelf en 4 vrienden.

memes

Memes à volonté

In de aanloop naar Pukkelpop ontwikkelden we de minisite alpacamytent.be om deel te nemen aan de wedstrijd. Tegelijk lanceerden we de campagne via Facebook, Twitter en Instagram met de hashtag #alpacamytent. Resultaat: heel wat grappige foto’s van opruimlustige festivalgangers die een combiticket in de wacht wilden slepen. Het nieuws werd gretig gedeeld en opgepikt. Net zoals een groot deel van de tenten trouwens.

impressies

1,3
miljoen

views

66
K

community

713
reacties