Pittsburgh Corning Europe nv

Nieuwe productlancering

Warm aanbevolen: FOAMGLAS® T3+, een nieuwe generatie thermische isolatie

Pittsburgh Corning, de producent van FOAMGLAS® thermische isolatie in Europa, levert wereldwijd in meer dan 60 landen. Het bedrijf is wereldleider in cellenglasisolatie, een materiaal dat toepasbaar is in de volledige bouwschil. Het gaat om een lichte, harde en duurzame isolatie die bestaat uit miljoenen hermetisch gesloten glazen cellen.

Na vijf jaar R&D’en, testen en bijsturen, ontwikkelde Pittsburgh Corning een nieuwe generatie cellenglasisolatie: FOAMGLAS® T3+. Dit nieuwe product behoudt alle unieke eigenschappen van de vorige generatie op vlak van brandwering, hoge drukvastheid en prestaties. Tegelijk werd het thermische isolatievermogen verbeterd met liefst 12%. FOAMGLAS® is dus meer dan ooit klaar voor de toekomst. Om dit kenbaar te maken aan architecten, bouwheren, projectontwikkelaars en investeerders zette RCA Group een lanceringscampagne op poten.

Projecten en gebouwen die uitgerust worden met FOAMGLAS® T3+ kennen een zeer lange levenscyclus. Daarop lag de focus bij de lancering van de campagne. FOAMGLAS® wilde liever geen pure productbenadering, maar eerder een humane invalshoek. We kozen er dan ook voor om de doelgroepen zelf aan het woord te laten en te werken met testimonials en opmerkelijke quotes als ‘verbindingslijm’ tussen het product en de mens.

De Brands afdeling van RCA Group ontwikkelde online- en printtools voor de verschillende Europese landen. Daarbij dienen de oorsprong (het cellenglas) en het eindproduct (FOAMGLAS® T3+) als visuele dragers van de campagne.

Een herkenbaar label staat centraal in elke communicatie. Het focust op de verbeterde lambdawaarde die het isolatievermogen weergeeft en slaat visueel de brug tussen het cellenglas en het eindproduct.

We voorzagen een levendige minisite met in het oog springende CTA’s. Zo zet foamglasthenextgeneration.com meteen aan tot snelle interactie met FOAMGLAS® om informatie aan te vragen, een afspraak vast te leggen met een verkoper, enz.

Bekijk de website

In alle interne en externe communicatie springt de verbeterde lambdawaarde meteen in het oog. Zo kom je via de banner op de website met slechts 1 muisklik terecht op de minisite. Ook in de mailsignatuur van alle medewerkers vestigt een clickbanner de aandacht op de nieuwe generatie FOAMGLAS®.

We ontwierpen een speciale introductiebrochure die volledig gewijd is aan de vernieuwing en de unieke producteigenschappen van FOAMGLAS® T3+. Via testimonials benadrukten we de voordelen voor de verschillende doelgroepen. Om de verkoop te boosten, voorzagen we ook het nodige ondersteunende materiaal in de vorm van roll-up banners en diverse advertenties in vaktijdschriften.

 

De PR-afdeling van RCA Group zorgde voor een geslaagde persintroductie op de Belgische en Nederlandse markt. We stelden persdossiers samen met verschillende klemtonen, lobbyden voor interviews en deden een beroep op een uitgebreide journalistendatabase om FOAMGLAS® flink wat exposure te bezorgen in de algemeen-economische media en de vakpers in de bouw. Bovendien sloegen we de handen in elkaar met enkele Europese partners om grensoverschrijdend de juiste doelgroepen te bereiken.

Team

  • Senior communicatieadviseur:Ria Indeherberg
  • Communicatieadviseur:Herman Staelens
  • Art director:Katrien Vandecruys
  • Grafisch vormgever (animatie):Gerrit Van Goethem
  • Grafisch vormgever:Inne Quetin

Meer info: