Noliko

Crossmediale rekruteringscampagne

Technisch talent vinden en binden

Voedingsproducent Noliko uit Bree zocht specifieke profielen om technische functies in te vullen. Om kandidaten snel en efficiënt aan te sporen tot solliciteren, koos RCA Group voor een krachtige mix van online en offline media.

Van voorwerker over logistiek coördinator tot maintenance engineer… Zowel jong talent als meer ervaren ingenieurs zijn broodnodig bij Noliko. Het knelpuntberoep van technicus invullen blijkt geen evidentie. Vandaar dat we onze pijlen strategisch richtten op multichannel rekrutering om tot optimale resultaten te komen, ook bij latent werkzoekenden. Door Noliko als aantrekkelijke werkgever in de kijker te zetten, creëerden we extra visibiliteit. Op bussen, in kranten en op het web gaven we het employer brand van het bedrijf meteen ook een flinke boost.

Met een opvallende advertentie in het Belang van Limburg gaven we het startsein voor de campagne. Het creatieve concept “Jouw inzet en onze technologie, verpakt in het leven van elke dag” werd gesmaakt door heel wat lezers, ook in het lokale krantje Dommelpost. Daarnaast verzekerden we de online doorplaatsing van alle vacatures op jobat.be.

Gedurende 2 weken reden maar liefst 25 bussen rond in de regio Bree met een beklede Noliko-achterzijde. Dit trok niet alleen de aandacht van automobilisten, maar ook van trotse Noliko-medewerkers. Zij maakten er foto’s van die ze deelden met heel wat interne collega’s!

Om young potentials slim te bereiken, zetten we Google Adwords in. De vacatures verschenen 1 maand lang in het zoek- en het displaynetwerk van ons doelpubliek. Met een gemiddelde ‘cost per click’ van € 0,59 leverde de Search campagne in totaal meer dan 1.558 rechtstreekse links op naar de jobpagina van Noliko.

 

Team

  • Partner:Sandra Vandoren
  • Communicatieadviseur:Mira Sanen
  • Communicatieadviseur (online marketing):Jurgen Vandevelde
  • Grafisch vormgevers:Mario Moris, Claudia Poorters
  • Copywriter:Christel Vaes

Meer info: