Vanden Borre

Creatieve campagne voor Moederdag

#SorryMama

Hoe bedenk je voor een elektrogigant als Vanden Borre een ludieke campagne voor Moederdag? Mama’s behoren misschien niet meteen tot hun meest bekende doelgroep, maar ze zijn wel erg belangrijk. Want wie kent er nu geen man die ooit al een ‘fout’ cadeau kocht voor Moederdag in de vorm van een stofzuiger of strijkijzer?

Aan RCA Group de uitdaging om Moederdag en Vanden Borre te laten rijmen. Moet je campagne altijd vóór Moederdag lopen? Wij vonden van niet. Daarom kwamen we met #SorryMama als idee. Vergat je Moederdag of kocht je een compleet verkeerd cadeau? Dan maakte je kans op een ‘goedmaakdag’ die je kon winnen op zondag 21 mei, precies één week na Moederdag.

De uitverkoren mama in kwestie werd door Vanden Borre verwend met een uitgebreid ontbijt, tal van cadeaus en beauty-advies aan huis.

De Facebook-wedstrijd #SorryMama kon op heel wat succes rekenen met ongeveer 1.350.000 impressies en meer dan 1.000 inschrijvingen van vergeetachtige kinderen die het goed wilden maken met moederlief.

De uitvluchten die de deelnemers opdisten om hun vergetelheid te rechtvaardigen, zijn op zich al vermakelijk. Van “Ik heb er de hele dag aan gedacht, maar ben het uiteindelijk toch nog vergeten” tot “De goudvis van de zus van de vriendin van mijn dochters yogaleerkracht was weggelopen en ik moest helpen zoeken”.

Om visibiliteit te creëren, stond RCA Group in voor de ontwikkeling van websitebanners, Facebook-advertenties, #SorryMama bestickering op producten in de winkels, een online nieuwsbrief, een persbericht, enz. Zo brachten we alle mama’s én hun kroost meteen dichter bij de elektroketen.

Ook de exposure na de campagne is zeker het vermelden waard. Onze aftermovie werd maar liefst 30.000 keer gretig bekeken. Op Qmusic werden de resultaten van de online bevraging van Vanden Borre ook kort en krachtig besproken.

Beluister het radiofragment

Team

  • Social media director:Jente Joris
  • Communicatieadviseurs:Ben Roggen, Véronique Daenen, Elke Vanbrusselt, Valerie Claes
  • Creative Director PR:Karen Sleurs
  • Community manager:Daphne Agten
  • Developer / Project manager:Igor Foerier

Meer info: