PMV

Lancering & promotie van een submerk

PMV/Z slaat de brug met de kleine zelfstandige ondernemer

De ParticipatieMaatschappij Vlaanderen (PMV) is een doe- en durfbedrijf dat de toekomst van de Vlaamse economie vormgeeft. Ze biedt financiële oplossingen aan beloftevolle ondernemingen van bij de start tot en met de groei en internationalisering.

Na een intern strategisch traject stelde PMV vast dat hun benadering van kleinere zelfstandige ondernemers in Vlaanderen voor verbetering vatbaar was. Feedback toonde aan dat die doelgroep niet precies wist waarmee PMV kan helpen. Bij vragen over kapitaal en financiën zijn ze eerder geneigd om elders aan te kloppen dan bij PMV. Bovendien is het productgamma en de dienstverlening van PMV zo uitgebreid dat de beoogde  ondernemer door de bomen het bos niet zag. Om hierin verandering te brengen, wilde PMV een specifiek submerk in het leven roepen, nl. ‘PMV/Z, voor de zelfstandige ondernemer’.

Voor het submerk zorgden we voor de finishing touch aan het logo, dat sterk aanleunt bij het beeldmerk van PMV zelf. Toch gaat het duidelijk om een aparte stijl waarbij de complementaire kleuren geel en paars samen één symbolisch geheel vormen. Net zoals PMV/Z en de zelfstandige ondernemer de handen in elkaar slaan in de zoektocht naar passende financiële oplossingen en een ijzersterk businessplan voor de toekomst.

Aansluitend kozen we voor heel karaktervolle fotografie, met focus op het persoonlijke en minder op het zakelijke.

Voor de fotoshoot gingen we langs bij 8 ondernemers in Vlaanderen. Het doel? Mensen voor de lens halen die bezig zijn met hun dagelijkse activiteiten en die sfeer vastleggen op de gevoelige plaat.

Met een sterke stijl en sprekende visuals op zak concentreerden we ons op de volgende uitdaging: de ontwikkeling van een aantrekkelijke website voor PMV/Z, van design over wireframes tot programmatie. Het moest een platform worden waarop enkel de 4 producten/diensten in de kijker staan die specifiek van toepassing zijn op de doelgroep. Het resultaat? Een mooie, overzichtelijke onepager waarop kleine zelfstandige ondernemers in enkele kliks volledig wegwijs raken.

Ontdek de website

De officiële lancering van het submerk vond plaats op 13 mei 2016 tijdens de jaarlijkse lunchcauserie van PMV. De belangrijkste partners, collega’s en klanten van de organisatie tekenden present en onthaalden PMV/Z alvast erg positief. Om het submerk nog verder in de markt te zetten, stond het RCA-team in voor de ontwikkeling van heel wat afgeleiden. Denk daarbij aan een quadri-advertentie, banners, roll-ups, een beursstand en een vijfluikje. Genoeg materiaal dus om in de toekomst elke kleine zelfstandige glashelder op de hoogte te brengen!

Team

  • Communicatieadviseurs:Jurgen Vandevelde, Leen Fourrier
  • Art director:Joris Bochman
  • Grafisch vormgever:Inne Quetin
  • Developers / Project managers:Igor Foerier, Mattia Norcini
  • Online design:Veerle Paulissen
  • Fotografie:Marco Mertens

Meer info: