Stokke

Publieke en persrelaties onderhouden

Overal in beeld dankzij ‘product seeding’

Als producent van de iconische Tripp Trapp verwierf Stokke wereldwijd al heel wat naamsbekendheid. Toch wil het bedrijf zijn lifestyle/fashion imago nog verder uitbouwen. Om dergelijke brand awareness te creëren, ging RCA Group op zoek naar enkele invloedrijke Stokke-ambassadeurs om de producten in beeld te brengen.

Om de relaties met het brede publiek en de pers verder uit te bouwen, gingen we over tot ‘product seeding’. Daarbij komt het erop aan om de juiste producten op het juiste moment toe te sturen aan de juiste personen. We concentreerden ons vooral op invloedrijke bloggers en journalisten op vlak van lifestyle en parenting. Ook celebrity’s die in verwachting waren of net mama/papa werden, behoorden tot die doelgroep. Alle mogelijke Stokke ambassadeurs onderwierpen we aan een screening om voor hen het passende product te vinden. Daarna stelden we samen via gesprekken ‘goodwill samenwerkingen’ op om de nieuwe producten te testen. De toegezonden items werden alvast gretig in gebruik genomen. Stokke dook dan ook regelmatig op in de media, zowel online als in print én op sociale netwerksites.

Sommige ambassadrices promootten de Stokke-producten sterk binnen hun eigen vriendenkring. Anderen deelden zelfgemaakte foto’s en filmpjes van hun baby’tje en het Stokke-product via social media. De bloggers die werden uitgekozen maakten soms zelfs volledige reportages over hun bevindingen en ervaringen van bijvoorbeeld de Stokke MyCarrier of de Stokky Xplory.

Bij de lancering van nieuwe producten horen natuurlijk ook persberichten. En die leverden zeker resultaat op, want het nieuws werd regelmatig opgepikt door journalisten!

Team

  • Senior communicatieadviseur:Petra Noppe
  • Communicatieadviseurs:Vanessa Gohy, Aurore Sabbe, Tim Hulhoven
  • Copywriter:Stephanie Georges
  • Grafisch vormgever:Davine Motmans

Meer info: