Kinder Chocolade

Brand awareness genereren bij consument én media

Op zoek naar de mooiste glimlach van België

Wie wordt er niet blij van chocolade? Chocolademerk Kinder wil niets liever dan kleine, alledaagse geluksmomentjes creëren tussen ouders en kinderen. Om iedereen te tonen dat Kinder Chocolade écht het vrolijkste merk in de snoepafdeling is, stuntten we met een zomercampagne die ons nog steeds doet glimlachen…

Onze missie was duidelijk: positieve naamsbekendheid creëren om zowel media, influencers als het grote publiek te activeren. Dus toverden we een goed opgebouwde PR-campagne uit onze mouw waarbij we in heel België op zoek gingen naar de mooiste kinderglimlachjes van het land. De 4 mooiste verschenen tijdelijk op de verpakking van Kinder Chocolade. En dat is best straf als je weet dat het iconische Kinder-jongetje al meer dan 40 jaar als vaste waarde op de packaging prijkt.

Om de 4 nieuwe gezichtjes te vinden, gingen we te werk in 3 fasen. In april 2015 verrasten we influencers en bloggers met een DIY-kit waarbij ze hun eigen spruit op de verpakking zagen schitteren. Een schot in de roos op social media! Op maat van actua- en consumermedia verstuurden we ook uitnodigende persberichten.

 

Terwijl België in het voorjaar al warm liep voor de campagne, vond tijdens de zomervakantie van 2015 de échte actie plaats. Niemand minder dan Maureen - bekend van De Helden op Ketnet - en Fanny Jandrain - de populaire kidspresentatrice van RTL-TVI - trokken doorheen België met de Kinder Chocolade-fototour. Hun doel? De mooiste glimlachjes van het land voor de lens halen. Dat leverde heel wat mooie artikels op in regionale media, showbizz press en op nieuwssites.

Eind augustus 2015 werden uiteindelijk de 4 winnaars bekendgemaakt via persberichten, zowel op nationaal als regionaal niveau. We verzorgden interviews en fotoshoots met de ouders en hun winnende kinderen, waarna er toffe artikels én radiointerviews over hun avontuur volgden.

Begin 2016 lagen de nieuwe verpakkingen in elke supermarkt met daarop voor het eerst de uitverkoren Belgische gezichtjes. Voor sommigen herkenbaar dankzij de persaandacht en voor anderen een innovatieve verrassing in de winkelrekken!

Team

  • Communicatieadviseurs:Sigrid Vanspauwen, Florence Cooreman, Isabeau Boes
  • Creative Director PR:Karen Sleurs
  • Junior art director:Bruno Hansen
  • Grafisch vormgever:Davine Motmans

Meer info: