Eismann

Merkherpositionering

Mmm… diepvrieserwtjes zijn de max!

Sinds 1974 verkoopt Eismann met veel passie diepvriesproducten aan huis. Het doelpubliek van dit home vending succes is door de jaren heen mee gegroeid. Hoog tijd dus voor een verjongingskuur! Een uitdaging waarin RCA Group maar al te graag zijn tanden zette.

Prijs en kwaliteit, dat zijn sowieso cruciale factoren in het aankoopproces van voeding. Met de tijd is de consument ook steeds veeleisender geworden: hij wil 24/7 kunnen kiezen op het moment dat voor hem het best uitkomt én hij verwacht een excellente service. Een concurrentieel voordeel dat Eismann zeker kan uitspelen, met jarenlange ervaring en logistieke knowhow. Het is niet voor niets dat heel wat supermarkten volop op zoek zijn naar joint ventures om producten te leveren…

Hoe kan je Eismann nu een facelift geven én een jonger doelpubliek aantrekken? Door de producten digitaal te vermarkten in een webshop én een betere merkbeleving te creëren. De experts van RCA Group hielden het bestaande businessmodel overeind, maar kozen er wel voor om Eismann te herpositioneren als comfortabel en servicegericht merk.

Via een structurele Google Adwords-campagne trokken we nieuwe leads aan. Zo kreeg de direct sales op het web meteen een flinke boost. Daarnaast richtten we onze pijlen op affiliate marketing om de doelgroep continu te verruimen. En om het merkverhaal op lange termijn te doen leven, staan er nog heel wat campagnes above and below the line op stapel in de toekomst.

De nieuwe, volledig opgefriste webwinkel die we ontwikkelden, staat garant voor gebruiksvriendelijk shoppen, nieuwe producten ontdekken en een snelle check-out.

De bezoeker kan vlot navigeren tussen de verschillende productcategorieën en filteren op prijs. Met 1 simpele klik wordt het product toegevoegd aan het winkelmandje. Een account aanmaken is kinderspel: je kan snel en makkelijk een bestelling plaatsen en online betalen.

 

Consumenten worden graag geholpen tijdens het bereidingsproces van diepvriesproducten, zeker voor vlees of vis. Daarom ontwikkelden we een specifieke contentpagina met handige ‘tips van de week’. Zo kan de klant meteen aan de slag om een heerlijke maaltijd op tafel te toveren. Op lange termijn willen we hier ook instructiefilmpjes tonen.

 

SEA - oftewel search engine advertising - is uitermate geschikt om nieuwe leads aan te trekken. Daarom trokken we deze kaart ook erg bewust: we stimuleerden zoveel mogelijk een eerste aankoop bij de nieuwe, jongere doelgroep om de toekomstige verkoop verder alle kansen te geven. In de foodsector bestaat 57% immers uit herhaalaankopen.

 

Team

  • Communicatieadviseur:Svea Thielen
  • Art director:Marleen Thoelen
  • Developer / Project manager:Michiel Meuris
  • Communicatieadviseur (online):Jurgen Vandevelde
  • Developer:Stef Van Looveren
  • Functionele analyse:Three Sixty

Meer info: