Dethier, Distrilog & Imtech

Rekruteringscampagne

Kleine of grote werkgever? Maakt niet uit… als het carrièrevoorstel maar knispert!

Heb je zoiets van: een crossmediale rekruteringscampagne, dat is toch enkel weggelegd voor grote bedrijven en multinationals? Dan denk je verkeerd! Want ook een KMO of kleinere organisatie heeft baat bij een degelijk aanwervingsbeleid en strategische HR-aanpak om talent aan te trekken. Dat bewijzen onze inspanningen voor de volgende 3 klanten…

Dethier

Bouwbedrijf Dethier uit Alken zocht kandidaten voor enkele moeilijk in te vullen functies die een eerder technische achtergrond vereisen. Denk aan een werfleider, projectleider, medewerker logistiek en magazijnbeheer, enz. Om de vacatures in de kijker te zetten, creëerden we een opvallende advertentie in een aantrekkelijke lay-out, geheel conform de huisstijl van Dethier. Ook de teksten namen we grondig onder handen, wat resulteerde in beknopte en motiverende copy.

Dethier

Regionaal adverteren leek ons sowieso de beste zet. Dus zorgden we ervoor dat de advertentie in print verscheen in o.a. de Bouwkroniek en Jobat Limburg. Ook een online doorplaatsing op jobat.be en op de LinkedIn-pagina van Dethier werd voorzien. Resultaat? Een overweldigende respons met heel wat bruikbare sollicitaties. Alle vacatures werden vlot ingevuld, op één na. Het degelijke media-advies en de professionele afhandeling van onze HR-experts werden erg gesmaakt bij Dethier, net zoals de to-the-point herwerking van de teksten.

Distrilog Group

Hoe je het ook draait of keert: vrachtwagenbestuurder blijft een knelpuntberoep in België. De vraag naar chauffeurs met een passend rijbewijs en vakbekwaamheidsattest blijft dan ook groot. Dat ondervindt Distrilog Group uit Bornem dagelijks als grote logistieke en groeiende onderneming. Om heel wat nieuwe chauffeurs tegelijk aan te trekken, deden ze een beroep op RCA Group. Wij selecteerden strategisch de meest geschikte kanalen om te adverteren. Zo richtten we onze pijlen o.a. op online jobpostings op Regiojobs.be om kandidaten te vinden.

Distrilog Group

Op strategische invalswegen en industrieterreinen rond Willebroek plaatsten we 10 opvallende affiches van 20 m2. Die billboards zorgden 2 weken lang voor extra visibiliteit in het straatbeeld waarbij de werkzekerheid in het bedrijf nog extra in de verf werd gezet. Tegelijk spoorden we geïnteresseerden aan om de site van Distrilog Group te bezoeken.

Distrilog Group

Verder adverteerden we heel gericht in de rechterkolom op Facebook. We selecteerden specifieke doelgroepen en werkten triggerende SocioAds uit mét variaties. Zo konden we kort op de bal spelen, mixen en matchen en zien wat de beste resultaten opleverde. Het doel? De vacatures onder de aandacht brengen én traffic genereren naar de site. Met succes, want met de campagne bereikten we maar liefst 338.638 personen voor een beperkt budget van € 500! Met een gemiddelde kost per klik van € 0,22 is dit een mooi resultaat. Ook de klant was tevreden… Meer zelfs, er zit al een vervolgcampagne in de pipeline waarbij we andere locaties en kanalen inzetten om het bereik nog te vergroten.

 

Imtech

Ook Imtech - met vestigingen in o.a. Anderlecht, Alken, Temse en Wommelgem - deed een beroep op onze HR-experts om een 40-tal vacatures in te vullen, vooral met technische inslag (maar bv. ook IT en HR). Het bedrijf is als toonaangevende dienstverlener gespecialiseerd in HVAC, sanitair en elektriciteit. Onze uitdaging bestond erin om zoveel mogelijk instroom te creëren naar de jobsite van Imtech waar kandidaten konden solliciteren. Daarvoor trokken we alle registers open van print tot online communicatie.

Imtech

We lieten een opmerkelijke advertentie in beide landstalen verschijnen in diverse kranten en tijdschriften, zoals Vacature Magazine en Références, De Morgen, De Tijd, Le Soir en De Zondag/De Streekkrant. De dekking was dus zowel nationaal als heel regionaal gericht. Het ging om een soort arbeidscontract waarbij enkel nog de juiste functie aangevinkt moest worden, samen met een handtekening. Zo brachten we de boodschap in 1 oogopslag glashelder over en viel Imtech echt op in de massa.

Deze strategie vulden we aan met online jobpostings die verschillende weken verschenen op Vacature.com en Stepstone.be. Om nog meer traffic te genereren, schakelden we ook JobAgent van Stepstone in: een dienst die toelaat om kandidaten rechtstreeks te contacteren door de meest recente jobs in hun mailbox te droppen. Dat onze systematische aanpak wel degelijk zijn vruchten afwerpt, dat bewijzen de resultaten: voor 35 van de circa 40 vacatures werd al snel een geknipte werkkracht gevonden.

Team

  • Partner:Sandra Vandoren
  • Commercieel adviseur:Peter Coox
  • Grafisch vormgevers:Mario Moris, Claudia Poorters
  • Copywriter:Christel Vaes
  • Senior communicatieadviseur:Dirk Vanbaelen
  • Mediacoördinator:Sabina Fillée

Meer info: