De Stroomlijn

Crossmediale rekruteringscampagne

Juist vissen in een zee van kandidaten…

De Stroomlijn is een snelgroeiend contactcenter dat de klantencommunicatie verzorgt voor Eandis en TMVW, 2 belangrijke spelers uit de energie- en watersector. Sinds juni 2014 kunnen de medewerkers van Eandis ook voor IT-support terecht bij de helpdesk. Daarom zocht de organisatie op korte termijn een groot aantal gemotiveerde medewerkers. Een rekruteringsopdracht om ‘u’ tegen te zeggen...

De gezochte profielen om het ‘nieuwe’ callcenterteam in Gent te bemannen, waren erg specifiek. Ze moesten niet alleen vlot en servicegericht zijn aan de telefoon, maar ook een uitgesproken passie hebben voor IT. Om een kwaliteitsvolle instroom te garanderen, trokken we alle registers van de geïntegreerde communicatie open. Op basis van een slimme mediamix selecteerden we diverse offline en online kanalen om maximale respons te creëren. 

We ontwikkelden de website 'www.destroomlijn.be' van a tot z. De overzichtelijke structuur en het stijlvolle design zorgen ervoor dat het een mooi uithangbord is voor de organisatie. Ook in de toekomst is dit een handige uitvalsbasis om De Stroomlijn meer in de schijnwerpers te zetten.

Bezoek de website

 

 

 

Om De Stroomlijn echt een gezicht te geven, zetten we het beleid en de sterke troeven als werkgever klaar en duidelijk op een rijtje. Ook de huidige werknemers lieten we aan het woord in het ‘testimonial’-gedeelte: ze vertellen waarom ze zo graag werken bij het callcenter.

Om gericht traffic te genereren naar de website, lanceerden we diverse SocioAds op Facebook. Daarbij richtten we onze adverteringspijlen op specifieke profielen qua leeftijd, interesse, regio, enz. om meteen de juiste kandidaten te bereiken.

Ook offline zorgden we voor de nodige publiciteit. Onze printadvertenties verschenen in Jobat/Het Nieuwsblad en werden aangevuld met online jobpostings op stepstone.be en jobat.be.

Team

  • Partner:Sandra Vandoren
  • Communicatieadviseur:Mira Sanen
  • Copywriter:Christel Vaes
  • Developer:Michiel Meuris, Sven Vandevenne
  • Webdesigner:Marleen Thoelen
  • Grafisch vormgevers:Mario Moris, Claudia Poorters

Meer info: