Quick

Online rekruteringscampagne

Honger naar een hapklare job?

Om een nieuwe lichting jobstudenten aan te trekken, bedachten we voor fastfoodgigant Quick een originele online actie. Daarbij wilden we zo veel mogelijk exposure creëren bij jongeren en tegelijk cv’s binnenhalen.

Als je jongeren wil aanzetten tot actie, moet je digitale boodschap snel duidelijk en hapklaar zijn. Anders haken ze genadeloos af. Daarom gebruikten we het fastfoodverhaal als insteek voor onze campagne. Onder het motto ‘hap toe’ ontwikkelden we een jobsite die er net zo uitziet als de displays aan de togen in de Quick restaurants. In slechts een paar seconden en met enkele clicks weet je meteen welke vakantiejobs Quick precies in de aanbieding heeft. Ook kandidaten die op zoek zijn naar een vaste functie konden er hun honger snel stillen. 

De webcopy was fris, jong en speels geformuleerd, telkens met een duidelijke link naar het Quick aanbod.

Op de site presenteerden we de diverse jobs in menuvorm, samen met een krachtige animatie die het Quick-gehalte van de bezoekers test.

Iedereen die een cv instuurde, kreeg een Quick-bon van € 7 cadeau. Natuurlijk werden valsspelers eruit gefilterd. De actie werd ondersteund met Facebook SocioAds, Google AdWords, een bannercampagne en flyers in de restaurants. 

Op tal van jongerensites lanceerden we een opvallende bannercampagne om traffic te genereren naar de jobsite. 

In de Quick restaurants stelden we flyers ter beschikking om op de togen te leggen. De call-to-action voor de consument was duidelijk: bezoek de jobsite!

De campagne was een schot in de roos. Elke dag kwamen er 6.000 unieke bezoekers terecht op de site, goed voor 1.300 aanvragen op 5 dagen tijd en uiteindelijk 220 goede cv’s.

Team

  • Communicatieadviseur:Svea Thielen
  • Strategic / creative director:Tom Van den Bergh
  • Junior art director:Anne Slangen
  • Creative copywriter:Britt de Vocht
  • Art director:Marleen Thoelen
  • Developer / Project manager:Michiel Meuris, Igor Foerier
  • Grafisch vormgever:Inne Quetin
  • Communicatieadviseur:Jurgen Vandevelde
  • Media:Carat

Meer info: